|
|
|
|---|---|
|
Gjorde en oljeservice och då hälldes det i Castrol Magnetic eller något. Efter ett par dagar började den låta från ventilerna vid kallstart. Det tar en minut max sen har oljan nått upp till ventilerna och den är tyst. Detta borde bero på att den tidigare oljan var mer trögflytande än den nya. Är detta farligt? Mvh Janne | |
|
Snarare att den gamla oljan var mer lättflytande men annars så stämmer din teori bra, dock fattar jag inte vad du menar med en minut??? Små tickar det bara eller klonkar det som satan? Farligt är det väll inte men det sliter ju självklart på grejerna dock så tror jag att du kommer få problem i vinter (30- grader) så blir oljan som sirap.... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
Nja borde inte en mer trögflytande olja stanna kvar där uppe och hålla ventilerna tysta? Det verkar väl mer logiskt tycker jag. Hur som helst så verkar det bli kortare och kortare lätestid ju längre oljan får verka. Mvh Janne |
|
|
jag har samma problem på min 740 4.0 V8 |
|
|
nästan alla v8:or som rullat en del har detta fenomen. Bilen är ju inte ny. Inget att bry sig om om det inte låter "onaturligt" mycket. /Lidberg |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.