|
|
|
|---|---|
Dufvis |
Är inne på min andra Z:a..har nästan sedan första stund diskret hälsat (visat min vördnad över motpartens goda smak vad gäller bilval). Tyvärr tycker jag att vi blir färre och färre som hälsar trots att vi blir fler och fler som är lyckligt lottade och får köra Z:a. Är det så? Blir vi färre? Eller är jag fel ute? |
|
Det känns som att Z3:an börjar komma ner så pass i pris att hälften körs av kepsprydda "pappa betalar"-killar eller -tjejer som första bilen. De tror nog att det är något fel på sin bil om du hälsar på dem. ;) De börjar bli så pass vanliga att det skulle jämställas med att alla som kör E30 hälsar på varandra. Eller som jag vet en här i stan som gör - hälsar på alla S40/V40... Nu hårddrar jag det rejält, men Z3:ornas värde var ju motsvarande Z4:ans idag för några år sedan och då känns det väl självklart att ägarna hälsade på varandra, men det känns lite, utan att på något sätt förringa modellen som för övrigt verkar helt underbar, som att den tappat sin status en aning. Jag håller mig till att hälsa på alla med BMWCS-märke eller BMWPower-märke f.ö.. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Vi bor väl i Sverige? Här hälsar man bara om den andre hälsar först... ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
haha touché Kristian, så är det :) Ibland kan det gå till överdrift med hälsningarna som typ alla MC förare som ska hälsa på varandra. Eller bussförare för den delen. Z3an är nog för vanlig för att alla z3 förare skulle hälsa på varandra. |
|
|
Jag försöker hälsa, men ibland möter man någon så fort (låter oväntat va? =)) så man inte hinner.. men annars blire alltid ett "hej hej!" /eFx |
|
kebabtralle |
For en uke siden (omtrent) møtte jeg en rød Z3 (1.9?) rett utenfor Uddevalla. Mannen som kjørte denne hilste og vinket glad og fornøyd og da hilste jeg jo selvfølgelig tilbake :-D Jeg ser forøvrig en økning av antall Z3er i Uddevalla-området om dagen. Når jeg flyttet til Sverige så jeg (daglig) to - tre stykker men nå ser jeg til min store glede at det har dukket opp tre "nye". Jeg håper bare det ikke er en ren ferie-ting at de er her. |
Dufvis |
Lyckligtsvis så verkar det som om Z förarna iaf hälsar. Trevligt! |
BoZton Grodan |
Tjenna* Jag tycker nog att det är den ganska trevlig gest att hälsa på varandra, jag är allt lite avundsjuk på mc-folkets glada vinkningar. Själv hade jag nog tom vinkat om jag mött en z4 (Krokodilen)... Haj haj * // BoZton Grodan |
|
Kolla åxå tråden: Länk _________ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
Vaddå !!! Till och med... alla Zätor måste juh hålla ihooop... morr /K He makes the sign of a Z |
|
kebabtralle |
Jupp. Z er Z :-) Noen som vet hvor mange Z8 det er solgt i Sverige forresten? Så en for to dager siden mellom Torp og Uddevalla. Ett vakkert stykke kvinnemenneske som kjørte var det også. Vet ikke om det var bilen eller kvinnen jeg falt for ;-) |
Shady |
bra sagt haglund |
|
Näe nu snackar vi hårddra , jag tycker inte att det drösar av z3:or direkt, tänkte inte på det förut men nu när jag har en Z så blir det mer,ser väl ett par i veckan max , och en Z4 varannan vecka Testa Elektronisk paintball Länk |
|
|
Haglund, jag vet inte var du träffar på lika många Z-bilar som E30 eller S/V40, men där jag bor är de inte så vanliga. Ser inte ens en varje dag om jag är ute och cruisar. Brukar alltid blinka lite och 9 ggr av 10 får jag respons tillbaka :) __ Länk |
|
|
hehe, ser ut som om Haglund har rört up lite känslor bland Z folket genom att stereotypa den enligt Haglund "typiska" Z ägaren. Som ett snabbt svar kommer en fråga till Haglund: Hur skulle du beskriva E36 ägare? Bor man i ett glashus ska man inte kasta sten omkring sig. Det finns få bilmodeller som har så många förutfattade meningar om sina ägare bland svenska folket som E36.... ____ Supercharger: Less stressful, more exhilarating! |
|
|
hälsade på en Z8 häromdagen sist och fick tillbaka en glad vinkning... "If you don't know what it's called you sure as hell shouldn't be using it" |
|
|
Klart att vi morsar på varandra ute på vägarna, men inne i stan finns det kanske annat att använda händerna till. Som fd knutte kan jag säga att det blev jobbigt att hälsa tillslut. Men antal Z:or är ju mkt mkt mindre. Ironman |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.