|
|
|
|---|---|
|
Hej allihopa i sommarvärmen Jag upptäckte att det droppade lite vatten under min bil efter jag varit ute o kört o stannat. Inga mängder men får väl fylla på ca 5dl per 10mil eller så. Verkar behövas mer om jag kör många korta sträckor o kör bilen varm än längre sträckor. Jag hissade upp den och såg att det kom droppar ifrån nedre högra hörnet(om man står framför bilen) på kylaren. Tror det är skarven, sitter som en plastkoppling där in till kylaren i plast och vattnet tränger ut därifrån. Killen som hade hissen sa att det inte sitter någon packning där utan kylaren har spruckit där i skarvningen. Tror ni han har rätt? eller kan det vara den där svarta plasten(kopplingen)som spruckigt*såg inget fel* Vad kostar en ny kylare+bytet? Går det få tag på billiga pirat kylare man kan köpa sen lämna in det till verkstad för byte? Har en 320i -93:a Hoppas ni förstog vad jag menade *förklarat så bra jag kan* Tack på förhand Micke | |
|
hmm, borde inte sprickan gå att laga? det blir ju inte lika bra som nytt, men en budgetlösning? man kan ju "svetsa" plast, vet inte om man behöver ngn specialutrustning, eller om det finns ngt liknande kemisk metall fast för plast.. vi har ett företag här i stan (Kristianstad) där man lämnar in sin gamla kylare och får ut en ny för runt 800 kr, har inte testat dom men en polare testade dom för ett tag sen och det var tydligen helt ok! BMW, Bayerische Motoren Werke |
|
|
Att byta den själv är faktist ganska enkelt... jag hade ur min och kontrollerade så det inte var fel på den. Jag är absolut ingen van mekare. Men tar man det bara lugnt och försiktigt går det bra. Tror det är svårt att laga en kylare som läcker på det viset. Köp det billigaste du hittar och prova montera själv så kommer du billigt undan. |
|
svintoleffe |
Jag kan ju bara meddelan att det inte går att limma en kylare tll en bmw, då det är av specila material, i plasten. Tyvär. |
stefannorr |
Byt!!!! innan bilen kokar o toppen ryker.........dyrt.. |
| Jag vet inte om du är för "fin i kanten" Men kolla på skroten, jag hittade en riktigt fin kylare där till min 318. Det var för övrigt från en 518, men dom var likadana. Gav 400kr för den, o jag är inget bra på att pruta =) | |
|
hur är det med kylare, är det helt olika till olika bilar? tänker nu främst på E36 och där 320. Är osäker på om det är en kylare från en 318 i. Kan det ens vara så? Passar den? Och om så är fallet, måste jag byta eller går det att köra med den? Tacksamm för all hjälp som går att få.. +++++ beggz +++++ |
|
|
Hej Visade sig att en packning i expansionskärlet va sönder. 36kr och 30minuters arbete Man ska ha tur ibland :) |
|
|
Haha, jo.. Tyvärr är det sällan man har tur ;\ +++++ beggz +++++ |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.