|
|
|
|---|---|
|
tycker ni man ska importera bilen från tyskland eller inte?? är d mycket fel på dem?? stämmer mätaställningen oftast på dem eller inte? d är en 325 89-90 ja hade tänkt mig.. | |
|
Lönar sig knappast att importera en så pass gammal bil! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
blir d lika dyrt som d är här i sverige?? hittat massor på mobile som jag skulle kunna tänka mig köpa.. 17000 sek kostar en som jag hittat där.. hur mycket tror ni jag får betala för att få in den i sverige å så? |
|
Bmw ludde |
man räknar med 5-10 tusen |
|
okii.. då kanske man kan tjäna lite på d iaf då? för jag tror den där skulle va värt dubbelt här i sverige faktist. 17000 kr stora m paketet 13000 mil. |
|
|
Fördelen med de i Tyskland är väl att dom kanske inte är helt uppäten av rosten? Hej hopp! |
|
|
IMPORT RULES=ej rostiga och ofta mer utrustade för betydligt mindre pengar än i sverige Länk |
|
| jag tycker helt klart man ska importera ifrån tyskland.. ma får som sagt mycke mer för pengarna.. och oftast rostfri och i mycke bättre skick... | |
|
Det som är bra me tysk import är ju att dom nästan alltid är rostfria,men mätarställningen ska man alltid va skeptisk till! Tänk bara på om du importerar att boka tid hos besiktningen innan du åker ner så du slipper ha den i stående å inte få göra den. |
|
D-diddy |
tänk också på att förskingringsbolagen vill att du monterar en imobilizer i bilen när den är importerad. det kostar också pengar. 3-6000 kr om jag inte har fel. David |
| vad är en imobilizer ?? | |
| Tror väl att det är startspärr??...eller har jag fel? | |
| Yep, de imobilizrar jag har sett har varit som en extra typ av nyckel som man behöver använda vid en mottagare i bilen innan den startar. | |
| Det finns en alldeles utmärkt importguide här på forumet. Kolla in den i menyn till vänster om det är något ni missat. | |
|
imobilizer behöver man inte montera i en E30 , det är bara för bilar som är värda över 90 tusen om jag inte minns fel , men det är inte alla bolag som har sånna krav.. har man redan larm så kostar det inte många hundra kronor att montera en imobilizer |
|
|
skuleld löna sig å improterae en bil från tyskland som kostar 17000 kr där??? 89 eller är d bara å glömam tanken? d blir völ samma pris som d en skulle kostat här elleR? |
|
|
Jag behövde inte installera imobilizer, iofs har jag en redan, men jag slapp koda om nycklarna också i min bil tack vare att den var äldre än 7år. Mitt försäkringsbolag hade 7år eller bil under 100000 som gräns. En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.