|
|
|
|---|---|
|
Vad är det för skillnad på M-technic och vanligt chassi? Finns det båda varianterna i M535i?? Hur ser man skillnad på dessa? | |
|
Sök inlägg...har skrivits en hel del här på forumet om just chassie detaljer och så. En bra idé om du inte har gjort det. MVH: Zander |
|
Paap Reeder |
Hej! Det jag vet är att det enligt dåvarande Förenade Bil inte har importerats ngn E 28 med M- technik- chassie. D v s finns ingen s.k svensksåld med M- chassie. MVH /// Paap R |
|
Oki, i såfall torde ju min bil inte ha M-teknikchassi eftersom den är svensksåld. Dock vet man ju inte vad de som byggde ekipaget har gjort åt chassit efteråt.... Frågan kvarstår, VAD är det som skiljer dem åt och hur SER man det? Jag söker och söker på gamla inlägg men tycker inte att jag hittar det jag vill veta. |
|
| Är det inte så att det satt Bilstein-dämpare och kortare fjädrar på alla M535:or eller var det extrautrustning?? | |
![]() 778 535D touring -05
745ia Highline -86 MB ML400Cdi -01 X3 3,0SD -07 320D -07 Touareg V10Tdi -05 |
Min M5 E28 är svensksåld och den bör ju ha M-chassie kan man tycka. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
Paap Reeder |
Hej BMW-beroende! Du har således HMK´s bil ty enligt För.bil var det enda ex För.bil fick ta in då modellen inte uppfyllde avgaskraven. MVH /// Paap R |
|
->BMW-beroende Var ligger varvstoppet i din bil? Toppfart? Ungefär vilka hastigheter har du på de olika växlarna? |
|
|
Min bil är då original, och den är då lägre än en vanlig 535. Så då måste jag väl minst ha andra fjädrar än vanliga chassit. Och när man tittar på väghållningskit så skiljer det alltid på M535 och 535. Så det måste ju vara skillnad. MVH Morgan. Länk |
|
Paap: Du är påläst märker jag, det stämmer som du skriver. Matte: Jag vet ärligt talat inte var varvstoppet ligger, jag har varvat 6 500 en gång men gav mig själv då jag inte vill misshandla bilen. Jag kör bilen ganska sällan så jag reserverar mig även mot vilka hastigheter jag har vid olika varvtal och växlar. /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
mag |
Fast den är väl "dekaltrimmad" till en 518 :-D |
mag: Det är riktigt :-) /BMW följer inte utvecklingen - BMW leder den |
Paap Reeder |
Hej carimp! Har haft min M535 sedan -89 "och genom åren har jag varit på varje skruv" i den. 00 tog jag isär en "vanlig" 535 i molekyler då jag byggde om till aut. Fanns inte ett clips kvar i karossen. Min M535 är en -86:a byggd 85-09 samt 535:an var en -87:a byggd 87-01. Fanns ingen skillnad i chassie mellan dessa båda bilar. MVH /// Paap |
|
Men den är i alla fall lägre än en vanlig 535. Men då skiljer det väl inget annat då. MVH Morgan. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.