|
|
|
|---|---|
|
Tja Kör en 728 ia step, Känns som växellådan beter sig konstigt ibland när den växlar, d v s den växlar sent ibland. Fick för nån vecka sen ett felmeddelande om Växellåda automatic men den försvann och har inte dykt upp igen. Växlelådeoljan är inte bytt på ett tag, kanske dax att göra det nu?! Snälla kan nån komma med tips, böjrar bli orolig. Tacksam för alla tips. | |
|
Växlar sent ibland och kanske känns som den "slänger" i växlarna? Är detta hela tiden el kanske enbart när bilen är kall? Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
Hej Soki Växlar sent ibland och ja den slänger i växlarna, inte alltid men det händer då och då! När det gäller träffen så skulle jag gärna hänga på men tyvärr polarens tjej fyller trettio ha planer på en lite grillfest annars hade det varit kul. MVH/Zico |
|
|
Tjena tjena, kan kännas så lite i min bil också fast sällan och då är det när bilen e kall. Frågade förövrigt på snabbservice i bmw o de provkörde bilen utan att anmärka något. Oljan kanske behöver bytas? Är rätt dålig på bilar om jag ska vara ärlig hehe. Synd ang. träffen, men d kommer säkert fler i framtiden.=) Mvh/Soki 7 serie träff 26e Juli Länk |
|
|
tja Ska testa och byta oljan, har bokat tid 7/8. Jag ska berätta sen hurvida det har hjälpt eller ej. MVH/ali |
|
Scheckheft |
Hej, låt BMW koppla upp sig och kolla felmeddelandet. Att lådan kan växla sent när den är kall är inget att oroa sig för. Oljebyte rekommenderas även om BMW säger att detta inte behövs. För att få ut all olja får du göra flera byten, t ex i samband med Insp 2. Mvh Scheckheft ______________ 7er träff 26/7 Länk |
|
Hej Men jag fick felmeddelandet två gånger samma dag, sedan har det försvunnit. Tycker du fortfarande att jag ska besöka 'BMW-verkstad eller räcker det med oljebyte? Det här med att den växlar sent är kanske bara nåt jag har fått för mig och inbillar mig efter att jag såg det där felmeddelandet?! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.