|
|
|
|---|---|
mannik |
Var på verkstaden idag för att byta oljesump packningen - engligt verkstaden så skulle det tar 5-6 timmar? Kan det stämmer? |
|
Lät skumt.. på en M5:a t ex där måste man lyfta motorn och då kan jag tänka mig att det tar tid.. Men på en E30 lär det ju inte vara några problem? /Jimmy Länk |
|
|
Om det bara är nedre packningen som ska bytas så går det hur fort som helst. Din sump är tvådelad, och det är antagligen den nedre packningen som du ska byta? Jag har varit bort med nedre trågdelen på m40 motorn 3 ggr och man behöver bara hissa upp bilen fram och skruva bort några skruvar. Det är dock lätt att dra sönder gängorna när man drar dit det igen. Kom ihåg att tappa motorn på olja innan du skruvar bort tråget:-) Hej hopp! |
|
|
Samma visa på E30n, dock tycker jag att det låter mycket med 5-6 timmar på verkstad. Det tog lika mycket i tid för mig som aldrig hade gjort det innan. Mvh Abbe Länk |
|
mannik |
Gunneriusson - om den är den översta packingen av sumpen som ska bytes - blir mer lik 5-6timmar då? Har också läckage från P-box bakom svänhjul - kanske det är den som tar tid.... :-( |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.