|
|
|
|---|---|
|
Vilken motor är att föredra..3,6 eller 3,8?? finns det några fördelar med den ena eller den andra motorn så som "enklare" el, startspärr osv.. Jocke 1.07.30 på Gelleråsen:) 1.00.17 på Knutstorp.. 0.41.42 på Falkenberg.. 1.19.96 på Mantorp.. www.JoCompetition.com | |
|
S38B36 borde ju vara lättare att få tag i samt att den är billigare. Ska du bara ha en i motorn och köra sug eller ska du turbo/kompressor konvertera den sedan? Vet inte hur det fungerar med elen, men det finns ju en sådan ombyggd E30 i Sverige vad jag vet om i alla fall. Sen har du ju Kilander här på forumet, dock så är ju hans turbokonverterad med eftermarknadssprut och ynka 875 hk och 1260 nm=) |
|
|
Frid: Här finner du lite info om de olika motor alt vilken som passar bäst till E30 det vet jag inte men... Länk |
|
|
Tack för svaren!! stensth: den ska köras org. alltså utan överladd.. Jocke 1.07.30 på Gelleråsen:) 1.00.17 på Knutstorp.. 0.41.42 på Falkenberg.. 1.19.96 på Mantorp.. www.JoCompetition.com |
|
|
Oki. Är det ett projekt som ska påbörjas under vintern eller? Lycka till. |
|
|
Det blir det kanske..lite mycke utgifter just nu=( om man inte får tag på nån motor till bra pris.. Jocke 1.07.30 på Gelleråsen:) 1.00.17 på Knutstorp.. 0.41.42 på Falkenberg.. 1.19.96 på Mantorp.. www.JoCompetition.com |
|
| Hoppas att du inte ska sätta den motorn i din B6:a bara? Vore synd att förstöra en sådan bil. Men det är ju bara vad jag tycker! | |
|
jag kör med 3.8:an och det är trångt du får massera torped väggen lite och kapa i fronten men det blir en rolig leksak....... m3johan |
|
|
m3johan: Är det ett j**la jobb med elen eller ? Är det samma elsystem på 3,6 som 3,8? tankte om det ev sitter startspärr eller dyl på någon av dem.. Jocke 1.07.30 på Gelleråsen:) 1.00.17 på Knutstorp.. 0.41.42 på Falkenberg.. 1.19.96 på Mantorp.. www.JoCompetition.com |
|
|
m3johan: Är det ett j**la jobb med elen eller ? Är det samma elsystem på 3,6 som 3,8? tankte om det ev sitter startspärr eller dyl på någon av dem.. Jocke 1.07.30 på Gelleråsen:) 1.00.17 på Knutstorp.. 0.41.42 på Falkenberg.. 1.19.96 på Mantorp.. www.JoCompetition.com |
|
|
ja det var lite jobb för jag har 325:ans instrument kvar och ville ha allt fungerande som orginal,men det fanns andra grejer som var jobbigare 3.8 är ingen liten smidig motor direkt........... m3johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.