|
|
|
|---|---|
|
Jag har sökt i forumet men inte hittat nån som är "säker" Det jag undrar är om Kupefilter och Microfilter är samma sak? I höstas när jag lämnade in bilen på insp.II så ville aukt.bmw verkstad ha 1400:- för byte av kupe eller microfilter (kommer inte ihåg exakt) .. ringde dom idag, och då kostade byte av microfilter 500:- inkl. jobb (filtret kostar 260:-) .. så jag antar att det finns två filter i bilen?? och en annan sak, hur och var gör jag rent "avrinningen för kondensen" ?? .. /NiFE - Nice life | |
| Det är samma sak micro och kupefilter, men 1400 är väl lite väl mycket. runt femhundringen låter rimligt. | |
|
Jackass: tackar, du vet vad du pratar om :) ..fast, jag hade behövt de svaret för typ 6timmar sen. åkte till aukt.bmw-verkstad å snackade.. han sa oxå att de va samma :) ..men nu är de bytt iaf! lite bök va de, tog ungefär två timmar ((man vill ju vara försiktig med alla konstiga fästen)) ..och kan ju säga som så att guiden hur man byter microfilter stämmer till ungefär 30% ..såg inte alls likadant ut :\ .. så om nån ska byta microfilter och det inte ser likadant ut som i guiden så kan ni posta hit i forumet så hjälper jag så gott jag kan :) ceyaoh all.. /NiFE - Nice fast life |
|
| ingen som vet hur och var gör jag rent "avrinningen för kondensen" ?? | |
|
Skulle behöva veta hur man byter microfilter på min bil, det ser inte alls likadant som på ritningen på mekartipset, tackar för svar Bmw e36 320i -92 Coupe |
|
| min såg inte heller likadan ut som på bilderna där, jag har en coupe -96 ... men det var inte så svårt iaf :) ..har du prova ta lös handsfacket? ..det var dom bilderna som inte stämmde med min bil ..de andra sakerna ser du vars dom sitter fast | |
| Jag har tagit bort handsfacket, men efter det fattar jag ingenting på ritningen som dom visar i mekartipset, vart exakt sitter microfiltret? har du en bra beskrivning kanske? sitter det långt upp vid vindrutan eller ner till vänster mot mittkonsollen? | |
| det sitter innuti mittkonsollen, i mitten (höjdled) ..jag har för mig att jag monterade lös nån stor kontakt (gick massa kablar ivägen) ..sen är det bara känna sig fram :) ..ett litet tips är att köpa ett nytt filer först så du ser hur den ser ut, och hur "handtaget" på den känns. sen är det bara känna efter lite å dra ut den ;) ..lycka till! | |
|
oki, tack ska fixa det ikväll, återkommer med resultatet |
|
|
prova den här länken i stället!! Länk |
|
| man tackar! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.