|
|
|
|---|---|
|
Har kollat runt lite bland tidiagre inlägg och nästan läst sönder ögonen. Men jag skall in med min E46 -00 328ci idag. Tänkte bara kolla vad det är dom sätter "luppen" på mest när det gäller min bil. Förmodligen kommer dom väll att gå lös på länkarmar men mer då?? typ brukar det vara taskiga avgasvärden eller liknande på dessa modeller?. OO=00=OO | |
|
Länkarmar var ju en bra gissning Danne! :)) Man kan ju aldrig veta vad som kan paja, men nåt generellt för övrigt tror jag inte du ska vara orolig för. Min gick igenom med anmärkning på höger halvljus som var för lågt inställt. Min hade då rullat 11300 mil. |
|
|
Anders S. : Tack för svaret det låter okej. Min har nu rullat 10000mil och har dom nya länkarmarna med hål i men man vet ju aldrig. Tycker själv att den spårar ganska mycket. Kanske det beror delvid på att jag har 225/40-18" fram....vad vet jag. Och vad gäller ljusinställningen så är den xenon på min bil och dom ställer sig själva tror jag. OO=00=OO |
|
|
spårar mycket, kanske dags för 4hjulsinställning då? Det kollar dom iofs inte på besiktningen... Anders S: hur går det med jakten på 993? Hör av dig om du vill ha tips! :) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
Det är gjort en 4hjulsinställning för ca 3veckor sedan....i samband med däckbyte...men som sagt det kollar dom ju inte på besiktningen. OO=00=OO |
|
|
Intressant det där med spårning ändå; förra bilen hade oxo 225or fram, iofs på 17", den spårade apa, nuvarande bil har 205or fram (17"), den spårar typ ingenting! Gjorde precis en hjulsinställning, nu spårar den något mer men inte så det blir jobbigt. Beror det på bredd (bör det göra), går det isf ngn mystisk gräns vid ungefär 215-225, hur mycket spelar toe-vinklarna in? Toe-out ska ju göra bilen mer nervös rakt fram men få den att svänga in trevligare. Nu efter inställning kör jag ytterst lite toe-in fram, kanske är det som får den att börja spåra? jaja, det var inte det tråden handlade om. Lycka till på besiktningen, jag har alltid ångest över vad de kan tänkas hitta för dyra grejor att fixa ;) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
Tack Firren Skall kolla protokollet vad toein står i för procentvinkel. Tycke mig dock se att den stod 1,3%toein men jag skall kolla och sen efterfråga rekomendationer. OO=00=OO |
|
|
Jag gissar att de som ställer vinklarna tittar i sina papper om din bil/årsmodell etc o ställer därefter. En brutal sänkning kan ev spela in, likaså ditt körsätt (mycket bana/aggressivt el så) och önskemål. Jag har sett toe-in-mått på antingen mm (hur f-n nu det mäts, skillnad mellan bakkant/framkant på hjulet jmf med rät linje? Inte lätt att mäta?!) alt grader-minuter, % har jag inte sett förut. Vore intressant att veta vad 328Ci har för rek vinklar, i vilket fall. :) hm, kanske dags för en sökning på forumet innan jag får den enkla i nyllet ;) mvh Anders PCS #8050 BMWCS #4727 |
|
|
Som konstateras ovan är det länkarmen samt spindelleden som sitter inbyggd i länkarmen som de blir glapp i. Även krängningshämmarstag fram är ganska vanligt. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Danne Du behöver inte vara oroli det är ju en så pass ny bil, jag tror att den går igenom galant. MVh Marko |
|
|
Allting går att bevisa med statistik och E46:an är en av de sämre bilarna i ASB´s statistik... Är spindellederna som drar ner betyget. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.