AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
550

Hutlös premie 740iA E38

magmo
Ringde på skoj till länsförsäkringar och kollade upp vad jag (man, 31 år, småstad, 2500mil & uppåt) skulle betala för en helförsäkrad BMW 740iA. Höll på att trilla omkull när hon nämde 20200:-/år. Kan tillägga att bilen i anonsen kostade 140k. Det är så man garvar på sig. Hur faan ska man ha råd att grejja en sådan. Tycker att 9k för en E39:a 528 är klart i överkant.
Visst är det sjukt....det är väl därför det är relativt svårsålt med bla e38 och Mbilar. Försäkringen kostar i ditt fall nästan lika mycket som det kostar att låna pengarna till bilen på 5 år! (obs bara nästan).

/Simon
magmo
Hittintills verkar det ju vara lika stor chans att krocka som att vinna på bingolotto. Så det får väl bli trafikförsäkring om den håller sig under 150.000:-. Får väl låna på banken om man strular till det.

Faan vad livet är orättvist OO=00=OO

Magmo maniac
Magmo> Tänkte som du med min första BMW..... Sen kom skateboardåkarna och hoppade och körde på mitt tak... tak är inte billigt att fixa med bucklor över taklucka mm och så ingen försäkring som täcker... hua.. Blev till att leva med ett buckligt tak.

Att inte krocka och vara vållande kan man själv styra över men var andra idioter gör på parkeringen med din bil rår du inte på.. bara ett tips..

Mvh
John
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Jag fick en offert från Folksam på 29´för en M3:a.
Trafikdelen var bara på 3´.
Egendomskyddet på 10´.
Vagnskadedelen på 16´ !!.

Men visst går väl skadegörelse på egendomskyddet va? Liksom brand, stöld etc.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

har för mig att det tyvärr går på vafnskadan. Dvs. har du endast halvförsäkring och får bilen vandaliserad utan att det är ett misslyckat inbrott / stöldförsök så är man rökt på ersättning. Rätta mig gärna om jag har fel.

Mvh. Patric
BMWCS #4598

Min E32/38:a Länk

Stöldförsök, stöld och skadegörelse, brand- allt ingår i halvförsäkring. Vagnskadan erästter skador på den egna bilen då man är vållande.. dikeskörning, viltolycka mm.

Visa användare
834
don-salvatore87
G31 520d xDrive M-sport -21 Sophistogrå Brillianteffekt metallic
ring BMW orgignal försäkringar,

10400:- för BMW 740

BMW Z3 1,9: Länk
The King
Delkaskoförsäkringen täcker för skador som uppkommit genom,
stöld, brand, räddning, rättsskydd, glas och maskinskada.

Skadegörelse går som en vagnskada!

//TK
Visa användare
32
Fredrik H
M3 cab -95
Det varierar beroende på bolag.
Det här bolaget har billigare på alla försäkringar som JAG har kollat upp.

Länk
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
pfft, "erbjuder inte försäkring på denna bilmodell, vg kontakta annat bolag". Tack för den, Tennant! ;))))

mvh
Anders

PCS #8050
BMWCS #4727
Ooops! Så kan det gå..

:)
Visa användare
202
Torbjörn
328 Touring -96(S50 B30/32 TURBO)

M3 E46 2006 Imolaröd Competition Package
Kollade min 635 har fn 7100 från Orginal Försäkring 1000 mil helförs. Fick 12750 hos Susab. Ring orginal försäkring.

Tobbe
|Oo=00=oO|
Länk
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Jo, jag ringde det "prefekta" bolaget för min bil dvs. BMW Orginalförsäkringar (fd. Dial, nu mera uppköpta av if). De hade den stora förmånen att ge mig en premie på 14500:-, dvs. 4900:-mer per år än moderbolaget if erbjöd mig. Och det skall vara en förmånlig BMW försäkring. :))))
Fattar inte hur de orkar att bedriva sin verksamhet ibland.

Mvh. Patric

Min E32/38:a
Länk
BMWCS #4598
magmo
Det svänger som katten sa!

Magmo maniac
Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Tycker det nästan var billigt om man jämför med min 9000T -85.. den kostade 13 000 / år halvförsäkring 1000 mil / år .. rätt sjukt med en 20 år gammal bil med 30k mil på mätaren.
Kan nämna att det blev trafik på den =) gick ändå på 3.5kkr.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.