AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
373

Har problem med parkeringsljuset?

Hej! Båda parkeringslysena har slocknat och säkringen har gått. När jag sätter in en ny säkring 7,5v eller 15v så går den direkt. Vet någon om det är kortis eller om det är ett Relä som har gått, och i sådant fall hur kollar man vilket det skulle vara??
OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
Om du har ett mätinstrumen så kan du mäta om det är kortis eller inte, Du kan oxå ta bort relät och testa att sätta i en ny säkring om den går då(säkringen) så är det något fel innan relät men det skulle jag inte tro att det är, du kan oxå ta en Amper-meter å mäta så du inte har för stor belastning på slingan till parkeringslysena tex om den mäter 9,8A så får du ta en säkring på 10A. Det fick jag göra på min 320 idag då gick säkringen till sitta varvräknan så du satte jag ditt en 10 A och det ska en 7,5A där.......de ä bara att börja felsöka mer en detta kan jag inte hjälpa dig med lycka till

PS KOlla om relät drar när du sätter i säkringen

LYcka te
Jag skulle kolla kontakterna till parkeringsljuset, och även den 4-poliga kontakt som går till ljusinsatsen. Där kan vara oxid som leder ström emellan polerna, och får den att kortslutas.

Annars kan det ju lika gärna vara någon kabel som skavt sönder, och ligger emot plåten.

Du borde även kolla vridreglaget inne i bilen, om inget annat hjälper

// Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.