AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
754

Nån som bänkat M3 E46?

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Nån som bänkat, chipat eller kört E46 M3:an på rullande landsväg o mappat om den, intresserad av o veta vad som går att plocka ur den ytterligare om det nu är möjligt innan ja eve. köper en...

Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet*
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Ingen som gjort detta? Är isf oxå mycket itresserad... Håller på o pillar med min nu, så liter erfarenheter skulle sitta fint.

Imola: På driven eller?
Zx
632
ZxD
E46 M3 -03
Imola: och det kulle kosta vad?

___
Letar 540iA Touring 00-
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
ZxD,

K.sport Motorkit KS M 3/46
Leistungssteigerung ca. 22 kW (30 PS); Umbaumaßnahme: zwei K.sport Nockenwellen, zwei K.sport Katalysatoren, K.sport Endschalldämpfer, modifiziertes Steuergerät (Drehzahl max. 8200 U/min.), K.sport Speed-Modul, Spezial-Luftfilter; 0-100 km/h in 5,0 sec., Höchstgeschwindigkeit 290 km/h; inkl. Montage

1100046003 E € 6.900,-

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
nofx16:

Det var till och med så att jag förstod:))
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Cirkus 281 hp på driven skulle resultera i 343 hp(-18% bakaxel) så 285-295 verkar ju lovande... Det man funderar på är om det är nån idé o låta mappa om en sån utan att göra några ingrepp (kammar, luftboxar m.m.) På min 3.0:a va det ju ingen idé o man kan ju fråga sig om dom blitt sämre eller då förmodligen bättre på att få dom perfekta direkt från fabrik... Har dom vassare kamvinklar på CSL:an än den vanliga eller är det bara omproggad styrbox o en ny luftbox???

Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet*
Det är alltså 285-295 drivhjulshästar... Och ifall du lämnar in bilen till Kellner så kör dom den i bänk innan och efter så att du får ett papper på att det fungerat!

Och de jag pratat med som gjort detta är mycket nöjda!

Att mappa utan ingrepp ger väl inga hejdundrande effekter. Möjligtvis att du kan få mer toppeffekt med förlust av bottendrag istället...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.