|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte bara kolla om de nån som har koll på vad det kostar att byta bussningarna /silentblocken i bakvagnen. Bussningarna e ju inte så dyra men av erfarenhet så vet ja att det e inte såå kul å göra de själv. | |
|
Byte "främre bärarms bussningarna" i bakvagnen kostar ca 2000-2500:- på en BMW 325-94. Det är arbetet som tar lång tid därav kostnaden.. |
|
|
Det ska inte ta så lång tid att byta dom, jag bytte mina på en och en halv timme styck utan specialvertyg eller press. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
De bussningarna som jimmynilsson81 pratar om ser inte lika ut på E36 som på E30. Enklare på E36 att byta. På E30:n är det besvärligare då man förmodligen behöver specialverktyg. //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
Jag betalade 1611:- när jag bytte högra bärarmsbussningen på min E30. Detta gjorde jag på auktoriserad BMWverkstad (Rigo Bilservice i Halmstad). Jag ska tillägga att dom bytte även bromsskivor fram, men det var bara jobbet jag betalade för där, skivorna hade jag köpt innan. Så jag skulle tro att det ligger på ca 2500:- om du ska bytta båda bärarmsbussningarna bak. Bussningarna går på 189:-/st. www.e30klubben.com |
|
|
Som sagt är bussningarna inte så dyra. Fått ett pris på 229:- st. Men när jag hörde me närmaste bmw verkstaden så skulle de ha 1500:- per sida o byta. Lite svettigt tycker jag. Men de ska ju va en he*vete o byta. Har fått ett kompis pris av låsas farsans polare. Får se hur de blir. /Johan _________________________ Länk |
|
ormen |
Det är inte så knepigt, kolla länken. Länk "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.