|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har lyckats utlösa en felkod genom att jag hade tändningen påslagen då jag återanslöt batteriet efter att jag monterat tillbaka airbagen på min 730 M60 (E32). Jag undrar om någon vet om det finns något sätt att nolla koden som gör att airbag lampan lyser utan att använda svindyrt analysinstrument? UK | |
svardska |
jörgen wise löser dina problem, han finns i sthlm nånstans. eller gör som jag! plocka ur lampan till airbag varnaren, vet inte om airbagen fungerar efter det. 750ila-90 VW 1954 MB 200-89 VW Coach-90 mm.mm.mm... K,sVard |
|
Tack för tipset! UK |
|
|
Hej på er. Finns det inget annat sätt att lösa det? Det är så trist att dra ur lampan. //Per Per 750 1988 E32 |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Det finns andra verkstäder än Bmw som Kan "nolla "airbagindikeringen det går tydligen med Carsoft som "min" verkstad har pratade med min "styvson" som jobbar där han hade nollat en e39 häromdan Har ingen aning om vad det kostar men det kan jag ta reda på. Hasso |
Disan |
Har precis varit och nollat min airbaglampa, det var en sladd till bältessträckaren som lossnat under passagerarstolen. 800:-/på Bilcentralen i Sätra Stockholm, då ändrade de samtidigt språk på OBC´n Lycka till!! |
| Det måste var nån med ett test instrument som nollställer felkoden åt dig.Om man kopplar ur lampan till airbagen kan du få en 2a på besiktningen bara för det vanings lampan måste fungera. | |
|
Det kostar mellan 300-500:- på BMW att släcka felkoden. Det är vad dom tar i Helsingborg iallafall. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.