AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
936

E39 byta högtalare fram till 2-vägs. Hur koplar man då 3-vägs "basen" ansluters...

al
13
aldob
528iA touring -98
E39 byta högtalare fram till 2-vägs. Hur kopplar man då 3-vägs "basen" anslutes ......

...med 4 kablar? Vill behålla NOKIA telefonens funktioner så ta bort det lilla filtret vill jag hälst inte göra. Varför går det 4 sladdar till originalhögtalaren? Kan jag löda ihop dom till två sladdar? >Sen koppla på det till mina nya 2-vägs MDS?

Är det någon som har ett schema för kabel travan som kommer från stereon? Skulle jag veta vilken sladd som var vad så skulle jag nog dra sladdarna till 2-vägs innan dom kommit till filtret. Sen har allt inkopplat på filtret för utom högtalarna. Det är handsfree funktionen som jag inte vill mista.

Mvh
Alen
St
1.987
Stout
e61 530iAT M-Sport -09
VW t1 1200 Cabriolet -65
VW t1 1303 Cabriolet -73
Har inte rotat med högtalarna i en BMW men.....
4 kablar har kanske att göra med att främre högrtalarna har dubbla talspolar? En för telefon (och navi?) och en för radioenheten.

Tror inte att du kan tvinna ihop kablarna.

Gå in på Länk bmwtips och du lär finna info kabelschema.
al
13
aldob
528iA touring -98
Tack!
Hittade schemat och kopplade in 2-vägs men får ändå ingen diskant i högtalaren. Konstigt, kopplade ändå från sladd innan filtret och det bör ju innebära sladd direkt från stereon?
Testat högtalare hemma och dom är hela.
al
13
aldob
528iA touring -98
Vet någon var filtret sitter?
al
13
aldob
528iA touring -98
Jag la ner projektet. Lämna in bilen vid ett fett högtalar köp och låter firman fixa det. Kosta vad det kosta vill!!!

/Alen
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.