AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
885

Chip från Qvarnis

Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Tänkte köpa ett chip från Qvarnis.
2000:- tycker jag låter billigt och bra.
12-15 hk... låter det verkligen realistiskt?

Men den stora frågan är om man får ett nytt chip att ersätta det gamla med eller om man skickar iväg sitt nuranade och får det omprogrammerat?
Får man ett nytt är det ju tämligen enkelt att återställa Om ifall det inte skulle bli godkännt vid besiktning.
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
1. När någon visar mig papper från en oberoende körning i bromsbänk, där ett chip ger 12-15hk tror jag på det. Inte innan dess.

2. Vad jag vet så får du behålla ditt befintliga chip. Qvarnis själv vet nog bäst, så maila eller ring honom och fråga!

3. Jag har aldrig hört talas om att någon inte blivit godkänd vid besiktning på grund av att "trimchip" monterats.

Lycka till!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
m3
972
m3efl
Murcielago -03
F430 spider -06
M5 -05
hände en kompis tror att avgasvärdena höjs när man chippar bilen..

----
Min FEMMA Länk
----
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
ravve// Har för mig att du får ett nytt chip. Qvarnis har berskrivit proceduren ett par gånger här på forumet. Sök eller vänta på att han gör ett inlägg här.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Ja, du får behålla ditt gamla chip så du kan återställa bilen om du nu skulle vilja det. Ang. effektökningen som du uppger så räcker det inte bara med chippet för det utan man måste nog byta luftfilter också för att uppnå detta.
Visa användare
967
Carpimp
Saleen S281sc
"Sugmotorer ca 2.000:- monterat och klart.
Ex. BMW 325i/525i 24v ca 12-15 hk."

Det är vad jag läste på din sida i alla fall.

MVH Morgan.

Länk
mc
460
mc_fox
328i Limo -96
318i Touring -01
Hur som helst så märker man NADA av att bilen har chippats.
Jag tycker det är bortkastade pengar.

Jag fårstår att det är lockande eftersom det är så billig "trimning" men du msåte nog göra lite större ingrepp för att få någon märkbar effektökning tyvärr..
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Många bäckar små...
På 325i E36 så märks en chippning, chippade min egen och flera kompisars, alla märkte skillnad, ingen turbo skillnad, men det märktes. Nån sekund snabbare till 200 och högre varvskydd.

Mvh
Patrik
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Underbart... snart åker det öppna luftfiltret och ett chip in...
Synd man inte kan bänka före/efter.
Får väl göra några egna mätningar före/efter mha tid ;-)
ravve:
varför kan du inte bänka före o efter? pengar?
Fråga isf butiken/verkstaden om de kan tänka sig att betala om det inte ger mer effekt...
5-10 hk får du nog eftersom maxvarvtalet flyttas o där finns ofta lite marginal..

Länk
Visa användare
2.765
ravve
Volvo V70R AWD -04
Synd att man inte kan bänka själv menade jag.
Bänka kan jag säkert men det kostar ju mer än chippet.
Ska köpa ett begagnat och montera själva så det blir billigt.
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Till alla som tvivlar på värdet av att chiptrimma en sugmotor, har ni provat själva?
Jag har testat. Skillnaden kan liknas vid att köra med eller utan ACn påslagen. Tyvärr klarade inte mitt BSR-chip lambdavärdet på SBP utan jag fick reklamera det, samt att tomgången åkte jojo med detta chip. Kör nu med original men tänker nog skaffa ett sådant chip som Qvarnis säljer, folk verkar nöjda med dessa.
Davve:

Skaffar du ett ordentligt chip får du avgasvärden som en nybil. Det finns det flera här på sidan som kan intyga. Sök och finn...;)

Qvarnis
Visa användare
533
Jackass
523i -99
Gäller det bara en 528 som du säger eller ger det samma på en 328?
Jackass:

Samma sak gäller för 328.

Qvarnis
Visa användare
1.954
Davve
BMW-lös
Hej Qvarnis.
Du har en beställning att vänta!

Mvh David.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.