|
|
|
|---|---|
|
Har en 325i - 88 som inte vill starta längre. När man slår på tändningen hörs inte pumpen...Har kollat relän och säkringar! Plockade bort bränslepumparna på höger och vänster sida. Den högra sidans pump har INTE spänning, den andra pumpen på vänster sidan ser mer ut som en flotör och den HAR spänning när tändningen är på. Vill gärna göra rätt från början, Eftersom varje pump ligger på ungefär 2000kr (mekonomen) . Vilken pump tror ni man ska byta? höger pump: Länk vänster pump: Länk | |
|
Vänster pump: Länk (rätt länk) |
|
|
Vänster ingen pump det är givare till mätaren. Länk Länk |
|
| Aha ja, Så då är det inte den som gör att bilen inte startar? | |
| Ny pump. Problemet löst. Tack för hjälpen imix! | |
|
Drewl: Har ett liknande problem.. Hörde du att pumpen surrade när du körde den på starten? Isåfall lär jag oxå byta pumpen... Jäkligt dyr ny... Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
|
Det var länge sedan jag hade detta problem (min förra bil) men vad jag minns surrade inte pumpen. Tabort kontakten till pumpen och mät och se ifall du har någon ström då du kör på starten, om inte så får du byta pump. Har en begagnad pump hemma som du kan få köpa billigt om du är intresserad. ------- Länk |
|
|
Min surrar men jag tänkte att den kanske gav för dåligt tryck... Bilen går hur länge som helst första gången man startar den men sen måste den vila ca 5 minuter innan den startar igen. Ska till BMW på torsdag. De trodde att det var någon givare. Varför välja något annat när man kan åka BMW!! |
|
| en orginal bensinpump på bmw service kostar 1800 kr inkl moms o de blir dyrare på mekonomen hadde samma problem förrigår bytte den o nu funkar de perfekt orginal reservdelar e bättre o det e inte så stor skillnad på priset bättre köpa orginal | |
318_is |
Drewl hade du en begagnad bränslepump i tanken att sälja? 318IS |
| 318_is: Det är mycket möjligt att jag har det...Är ca 30mil från garaget i skåne nu, men jag ska ringa hem och be min bror kolla upp det! Mailar dig om jag hittar den. | |
318_is |
Kalas. fan vad det mer jag tänkte på. Kom inte på det nu men hör av dig om du hittar en jag är helt klart intresserad;)= 318IS |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.