|
|
|
|---|---|
|
Hej jag ska ställa undan min bmw inför vintern, nått särskillt man ska tänka på? t.ex. lyfta upp bilen mm.. | |
325ix |
Förra året gjorde jag inget speciellt men det var dumt för batteriet laddades ur. I år skall jag därför underhållsladda batteriet ibland (eller plocka in det i värmen) samt starta motorn lite då och då. Jag skall även palla upp bilen så inte hjulen riskerar bli platta. Bilen står i kallgarage. Själv fick jag f.ö. en riktig överraskning i våras när jag tog ut bilen på premiärturen; kylaren läckte som ett såll! Jag misstänker att den förra ägaren fått ett rejält kylarläckage och hällt i kylartätning som sedan torkar sönder i vinter. Inget roligt sätt att börja säsongen. Jag bytte sedan kylare. |
pjotor |
Jag skulle tro att du glömt fylla i glykol och så har vattnet frusit= (expanderat) och då sprngs kylet. |
Duttefreak |
Pallar man upp bilen så ska man sätta pallbockarna på så vis att fjädringen belastas annars kan bilen bli lite krokig. Dessutom så behöver man inte palla upp bilen med tanke på däcken för de blir så runda och fina efter några mils körning. |
| Okej, tack för tipset... :-) | |
| Tryck i lite extra luft i sulorna bara så är det inga problem. En och en annan varmkörning är aldrig fel heller | |
| näe.. d kan nog vara bra | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.