AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
625

Pendlande tomgång vid kall motor E30 323i

Hej.
Min tomgång pendlar när motorn är kall (de första minuterna) Mellan 900-1300rpm. Motorn är en M20 B23 -85

Vad kan detta bero på?
Jag har läst på forumet men inte hittat nån liknande tråd ang. detta iaf. inte på bilar med den gamla insprutaren.

Den började helt plötsligt för någon vecka sedan med detta och är efter någon minut helt normal.

Vad kan de vara??
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
kollat alla vacum slangar så de inte at tjuvluft !?

Mvh/ Daniel

Länk
Gjorde det i förebyggande syfte för nån månad sen och märkte då inget konstigt, men jag kan kolla upp det. Använda startgas?

Det måste vara nåt som "tätar" sig själv när bilen blivit lite varm får kolla imorgon när den är kall. Några tips på var jag ska kolla?
Co
987
Codriver
325i Coupé -92
Det har disskuterats, men jag har inte sett någon bra lösning. Men kolla med startgas, precis när den beter sig på det här sättet. På min E30 var det en insugspackning som hade behagat lämna in.

//Erik//

---Bättre väghållning än mittlinjen---
OX
211
OXXY
328IM Cab 96:a
DEt kan vara kallstartsventilen eller så är det tomgångsmotorn
HAde samma problem med min när motorn var kall men jag gjorde bara rent tomgångsmotorn så sjöng den raka finnt på tomgången sedan

Lycka te
OXXY: Kallstartsventilen (tillsatsluftsliden) är bytt, den ger iaf. inte det nämnda felet när den är trasig.

Tomgångsmotor finns det ingen på min bil då den har en äldre insprutare än din.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.