|
|
|
|---|---|
|
I min Checkcontroll står det varje gång jag startar och stänger bilen: Check coolant fuel, See owners manual Antar att detta är något med kylaren eller vätskenivån. Den läcker inte och vattennivån ligger fint och stabilt. Ingen luft i systemet. Vad kan vara fel? Är det bara en givare som spelar mig ett spratt? | |
|
Om man skall lita på översättningen finns det väl bara en sak det kan betyda: Kolla bränsle till kylaren, eller rättare sagt, kolla kylarvätsenivån! Antingen har du läckage/för låg nivå, eller så är din givare trasig! Kolla så att det inte är någon sprucken slang som spökar är mitt tips! // Björn |
|
|
Har bytat alla slangar, haft ur kylaren och rensat och kollat så den inte läcker. Måste vara givaren... kan man bara rycka ur den? Slutar den varna då när den inte får nån signal eller hur funkar det? |
|
|
Vet tyvärr inte vad resultatet av det blir, men jag skulle nog inte vilja köra utan varnare för kylarvätske nivån. Bättre att köpa en ny, borde inte kosta så mycket. En snabbfråga bara, det är inte så att det är luft i systemet då? Avluftningen sitter ju lätt tillgänglig, så det kan ju vara värt ett försök! Tror dock mer på givaren! Kan ju även vara någon dålig kontakt, dom sitter ju ganska oskyddat för vägsalt osv. // Björn |
|
magmo |
Till kylarnivån brukar det larma. CHECK COOLANT LEVEL! E39 Magmo maniac |
| Jag ska till BMW idag och hämta en beställd gummilist till bakluckan så jag passar på att fråga då. | |
|
Check coolant level står det på E36orna också om det är för låg nivå i expantionsröret. |
|
|
Ja det står Check coolant level... men min checkkontroll display är inte helt okej. Översta och understa displayraderna fungerar inte som dom ska så det såg ut som att det stod fuel istället för level. Ingen som har en fungerande check kontroll till E36 liggande? :-)) |
|
|
ravve: Testa o ge färddatorn några knytnävsslag så att den trycks in.. ärligt talat blev lite arg på den för att många pixlar saknades .. så efter några slag så kom skitmånga tebax.. o om dom försvinner igen.. ge den ett slag till.. så kommer dom =) .. har en e36 så d e värt ett försök =) //micce |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.