AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
965

knak/knarr i ratt, E30

Hej.

Jag har upptäkt ett störande knak/knarr-ljud i min ratt.
När man svänger, åt höger eller vänster så knakar/knarrar det till. "knak" sen är det tyst för att sedan knaka till lite igen, bara kanske en 1/10 dels sekund åt gången. Jag tror även det känns lite i ratten (men det kan vara inbillning) Inte något som hörs hela tiden man svänger utan det kan komma i början när man svänger ratten och när man fortsätter svänga kan det knaka till en gång till o igen o igen osv.

Det hörs även utanför bilen (fast mer) om man står utanför och vrider ratten lite.

Det verkar som det knarrar i framvagnen, men jag vet inte..

Vad kan det vara och hur blir man enklast av med det??

Tacksam för svar!
Mvh /Carl
Kan tillägga att bilen är en 323i -85 och inte har servo.
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
kan vara bussningarna som låter i framvagn/länkarmar.. kan byta dem ! be någon svänga medans du lyssnar under (palla upp de noga så du inte får bilen över dig ) :-)

Mvh/ Daniel

Länk
Har varit ute en sväng nu. Det "knäpper" mer än att det knarrar. Känns helt klart i ratten också. Mest knäpper det till när ratten passerar nolläget, fast även ibland på andra ställen.
Ingen som har fler tips??
netz
Det kan vara lagringen i övre fjäderbens infästningen som kärvar.
om du har någon att vrida ratten när du känner på fjädern så ska den snällt följa med hjulvridningen utan att hacka,gör kollen med hjulen på backen.
Passa bara så du inte klämmer dej...
Ok, ska kolla det. Ska man ta fram oljekannan om det är de som kärvar?
netz
Nja.. det är nog dags att byta lagringarna,det kanske kan gå att packa om dom med fett.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.