|
|
|
|---|---|
|
Jag har problem med min automatlåda. Först ville den inte växla till mer än tvåan, nu vill inte ens backen gå i. Jag har fastnat på landetstället i Avesta! Kan det vara slut på olja? Det finns en snustorr sticka ganska nära torpedväggen på passagerarsidan med en pil på. Är det automatoljan? Hur fyller man på? Har någon något tips? Bra verkstad i Avestatrakten? /Martin 0703-305050 750iAL -88 | |
|
Stämmer där har du stickan fö automaten.Du kan fylla genom röret där.. //Pegasus. En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag. |
|
|
pegasus, tack för det snabba svaret. Nu har jag fyllt på olja, men backen går ändå inte i!! Vad ska jag göra? Måste jag byta växellådan? Någon som känner till någon bra bmw verkstad i avestatrakten? /Astroboy |
|
Paap Reeder |
Hej! Har Du fyllt oljan på rätt sätt eller rättare sagt till rätt nivå? Varm motor - tomgång - mellan strecken. Lägger hon inte i backen ens om Du ger litet gas? Med backen i kan Du gasa till upp till kanske 2000 rpm......sedan kanske hästsparken kommer?? Manövrera till R får Du inte göra från P med mer än max 1500 rpm. MVH /// Paap R |
|
VARNING! Du kan ha fyllt för mycket olja i lådan, med sprängda packningar som resultat! Motorn ska vara igång, och lådan varm, för att det ska visas rätt nivå på stickan. Men jag vet inte om den visar för mycket eller för lite om man gör fel...? |
|
| Felet kan väl för övrigt bero på igensatta ventiler i ventilhuset? | |
|
Lådan kan fatiskt ha blivit skadad av att kör med en "snustorr" sticka. Då hjälper det kanske inte med rätt nivå. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
tack för alla svar. Den hoppar inte ens i med gas, så fick man göra tidigare, men nu står det bara "getreib". på check kontrollen om man gasar mycket. Jag tror kanske oxå att lådan kan vara skadad. Är det någon som vet hur mycket olja den rymmer, och vad den ska ha för beteckning. /Astroboy |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.