|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag vet att det finns trådar om detta men jag behöver ett snabbt svar och hoppas på bra sådana. Skall köra söderut snart, bla till Kroatien. Tänkte byta stötdämpare och fjädrar bak. Jobbet tar de 500spänn för där nere hos BMW:-) Nu till frågan: Vad är det för egentlig skillnad på tex biltemas oljedämpare för ca 300kr st och tex mekonomens monreoe sensatrac för 1100kr st eller Bilsteins för 1800kr st!!! Tänkte ta med egna ner o låta dem fixa det för priset på deras låg på ca 1900sek per styck!!! Mao ungeföär vad BMW i Sverige vill ha. Hur är det med fjädrar sen? Skillnad på biltemas mot någon annan? *BAWORAK* | |
|
Glömde lägga till: Vad är skillnade på tex Monroe Gas-matic eller Sensatrac, mot tex Sachs Super. Vet också att jag missar garanti o så om de fixar det utan egna delar, men jobbet får man nog garanti på iaf. Men man har väl garanti på dämparna från där man köper dem ändå eller? *BAWORAK* |
|
|
Ingen som har tips??? *BAWORAK* |
|
magmo |
personligen vet jag att monroes dämpare är OK. Är bilen i övrigt på BILSTEIN-nivå skulle jag satsa på dem. Biltemas oljedämpare passar knappt på en saab 900 från 84 (skräp!!!!) kolat in www.motornord.se (priser?) Magmo maniac |
|
Ok, tack. Bilen är ju inte sänkt och inte tänker jag göra det heller. Samt så jvla mycket rally blir det inte heller. Mest motorväg, ett par varv på "ringen" per år och tysklandskörning. Verkar lite overkill då kanske med sport/sprint? *BAWORAK* |
|
magmo |
Kör på monroe då. Själv satte jag dem på min förra E39 sedan fram (ej sänkt) och var mycket nöjd. Lycka till (har du skottsäkra rutor?) :-) / magnus Magmo maniac |
|
*asg*, nä inga skottsäkra rutor...hoppas klara mig ändå. Men den som lever får se:-) *BAWORAK* |
|
| Isåfall kan jag rekommendera Monroe Reflex, bästa stötdämparen som finns hos "pirat" återförsäljare enligt mig. Jag har köpt fram och är helnöjd. Ska även köpa bak nu när jag får råd. | |
magmo |
Visst är det märkligt att det handlar om att "HA RÅD". Fasen oxå att man ska vara barskrapad hela tiden. Men viss värmer det i hjärtat att plocka på nya delar på beemern. Magmo maniac |
|
per> Eh...vadå piratåterförsäljare??? Har beställt monroe Sensa-Trac nu från Mekonomen. På vilket sätt är de pirater??? Magmo> Jo lite kärlek mår den allt bra av då och då:-) Bli bra det här tror jag. Oljeservice där nere= 700kr:-) Nya fjädrar (original från de där nere) + egna dämpare och sätta dit allt ihop= 3400:-) Skönt med billig arbetskraft... *BAWORAK* |
|
| Jag menade Pirat som i Icke-original... Alltså Icke-BMW... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.