|
|
|
|---|---|
|
jag har köpt steg och baslåda, steget är på 900w och baslådan är en dubbel 10" och är 1600w båda är Mds men jag tycker ändå det inte låter så mycket, i min förra bil hade jag en enkel 12" el. 15" Jbl 1000w och steget va inte på mer än 300w iallafall men den dunkade som fan nästan så man blev bedövad i huvet efter tag satt man där bak då va det riktigt jobbigt=)... men iallafall vad ska man ha för grejjer i e36 coupe för att det ska dunka ordentligt? Patrik | |
Bmw ludde |
Jag kör med en st 10 " i en sluten låda. Dunkar på bra, får så j'vla mycket skorr från hatthyllan bara ! |
|
Har 2 x 10" i en sluten låda + en riktigt kraftigt MTX steg,poppar på bra tycker jag. Länk Länk |
|
|
Watten spelar inte så stor roll i sammanhanget, om du inte ska använda grejorna som element vill säga... Kan nämna att jag på Asconatiden med ett JBL på 4*37 W drev ett 3-vägs DLS framsystem och dubbla Coustic-tior till behov-av-njurbälte-nivå. I ditt fall tror jag att problemet är att bagageutrymmet är för tätt (jag förutsätter förstås att det är där du har prylarna). Det enklaste är om du har skidlucka, bara att öppna, annars kan det bli lite trixande med exv basportar genom hatthyllan med tillhörande håltagning. |
|
|
grizzly: Hvis man skal ha basportar (rør?) gjennom hatthyllan, hur blir det med ljudet fra högtalerene, ingen påvirkning i form av akustisk kortslutning? Kan man alternativt ta bort högtalerene i hatthyllan for at basen skal slippe gjennom den vegen? |
|
Johan_G |
Jag har 2 st DLS ur10:or i en sluten låda med basarna vända bakåt och ett dls ultimate A3 steg. Poppar på som fan. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.