|
|
|
|---|---|
|
har precis sålt min E30 325 och funderar på vad man ska ge sig på och köpa för bil... Kassaskåpet innehåller just nu ca50000:- + penger till föröskring m.m! Va för bil ska jag köpa? Har funderar på E34 535! Men är mer sugen på en E36 325! Får manen hyfsad för dem pengarna? Kanske nån som har förslag på nån annan rolig bil? | |
BmwMutte |
Lägg på 10 papp o köp en 90-91:as M5 Finns en del fina för runt 60 000:- |
|
Köp inte en billig M5 om du inte ser fram emot dyra reparationer.. Visst går det att hitta fina till bra pris, men många är slitna och ALLA är nog hårt körda :-) mvh Johan Länk |
|
|
Jag tycker att du ska satsa på E36 325 för de pengarna, det är vad jag hade gjort! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Har hört att Danne har en riktigt fet 525:a som e till salu..... Bilder kan mailas... Den har synts till ngr gånger i skogås/trångsund-trakten |
|
Shady |
hade nog köpt en e36 325 för pengarna....helt klart en rolig bil 535 har väl rätt dyra ägandekostnader....därför jag valde en 525 istället...skiljer bara 20hk men har du inte behov av en större bil så satsa på 325 |
|
Hk säger inte allt,tror inte 525:an har nån chans mot en 535:a... Mr_Fatise: Det är väl en E34 lr E36 valet står i mellan? skulle själv sattsa på en E36 som är något mordernare i helthet än va e34 är... |
|
| En gammal hederlig 02 i fint skick :) | |
|
Jag vill påstå att få/ingen 535 e34 är värd 50 KSEK, sista årsmodellen är ju 1992! Satsa på en 525 95:a, verkar som att de får att få runt 50 KSEK med vettig utrustning! /Simon |
|
Shady |
LazerEye: nej det tror inte jag heller, men jag tror inte att den endå rätt lilla skillnaden är värd dom merkostnader som finns på en 535 gämfört med en 525 |
| 325 är nog lite sportigare och roligare att köra... men med 535 får du en större, skönare bil med bättre rakfram prestanda. Och en 535 är inte dyr att äga tycker då jag... allt är väldigt billigt till den... helförsäkringen går på ca 350kr/mån (om man har en farsa att ställa den på eller är i den åldern själv =)). Reserdelar är inte heller dyra tycker jag... har precis köpt skivor, belägg, handbromsbackar, +monteringsatts till båda bakhjulen. det hela gick på 1350kr tror jag... hos motornord. Det enda jag hittat som jag tycker är svindyrt än är tändkabelsatsen som går på över 1000kr... och det är att ta i... men men... jag hade valt en fin 535 iaf =) | |
|
LTK: Inte är det stora reparationer som gäller på gamla m5:or. visst händer det nåt så blir det dyrt men man få inte glömma att det är ruskigt bra kvalitet med. däremot så är dom inte billiga att äga... för och nackdelar med allt. passa dig för bussningarna på m5 bara, blir rätt sletna efter några mil... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.