AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
466

Fråga om sidobackspegelglasen E34.

Har sett att det finns "vidvinkelglas" att köpa.. är det såna där som är lite böjda längst ut eller är dom konvexa över hela spegeln?
Dom som sitter på min bil är helt platta och enligt mig ganska värdelösa.. Vad finns det för olika sorter att välja på?
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Finns en modell på bl.a Mekonomen, Biltema att köpa. En ca 5 cm rund spegel att klistra längst ut, längst ner på vanliga spegeln.. En del bilskolor använder sådana. Perfekt när man fickparkerar mm. Kostar ca 50-lappen. kan det vara nåt?
Näe, vill helst ha ett "riktigt" spegelglas. Kravet är att man ska se "mer" i det både uppåt, neråt och åt sidan jämfört med dom platta speglarna jag har nu.. Vill helt enkelt att det ska va ungefär som på alla andra bilar.
Konstigt att BMW har så dåliga speglar när dom brukar vara bättre än andra märken på så mycket annat. Sitter det såna här platta spegelglas på många modeller eller är det bara på en del?
Har för mig att det var bättre på e30'an som jag hade för något år sedan..
Visa användare
837
MetallicaMats
E36, lagad med SAAB-lack.
Sant.. Min F**D har t.o.m riktiga glas. Men e34... Platt. Hmmm
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Motor Nord har en hel uppsättning olika Glas... Kolla på nätet www.motornord.se

Skål

______
I väntan på ekonomi för nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
hmm, till högra sidan finns det konvext glas för 250kr.. men till vänstra sidan så finns det plant(250kr) och asfäriskt(325kr) att välja på.
Vad innebär det att ett glas är asfäriskt då, någon som har köpt ett sånt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.