AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.965

e30 eller e34

Sida 2 av 2
-BeeMWe-
beroende på vilken årsmodell de är på 525an, 88-90 sitter d samma motor som i 325 e30 efter det kom 525an att få 192 hästar, försök hitta en med 192 hästar.
Re
135
Reloaded
BMW 325i -07
d är en 89.. men den e vldigt snygg å så

Gubb eller inte

hade en 525ia sänkt royalblå med borbetfälgar vita blinkers svart skinn allmänt snygg bil. Det var för några år sedan.

Kommer hem till min kompis..
Hans pappa som ÄR en gubbe säger: OJ OJ vilken gubb bil !!när köpte du den ? Hur kunde du göra det?
Mendan han kör en RÖD MB C200-snikmeodell nr1 med dithängd hella vinge på bakluckan = GUBBE

E30 eller E34 smaksak men om du har en SNYGG E34 får du garanterat ingen Gubb stämpel !
E34 är lite mer bil än E30 tycker jag personligen.

MVH Phil
Re
135
Reloaded
BMW 325i -07
jo den här är snygg sänkt ( ser ut som d) vinge tonade bakrutor.
kjolpaket sodor, fram å bak

E34 ska grabben ha, hade själv en E34 som förstabil, helt wünderbar kärra!!!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
-BeeMWe-
Är det ett hyffsat pris och du är nöjd med den så visst :)
Re
456
Real Power
e28 528i -83
325:an känna minst sagt dubbelt så rapp som en 525:a. Samma motor men 500 kg tyngre!! E34 väger ju runt 1,8 ton väl?! Kan inte vara någon ROLIG bil direkt, mer glidar bil! Inget ont om e34, är säkert en jätte bra modell men den är ju lite klumpig. Gubbig med andra ord.

Provkör båda modellerna innan du bestämmer dej!!
Re
135
Reloaded
BMW 325i -07
tror ni inte man skulle tycka den va rapp m man har haft en mazda på nästan 2 ton å 90 hk?

320-325
Jag saknar min fullutrustade E34 nåt fruktansvärt det går inte att jämnföra E30 vs E34 en E34 är nästan helt tyst när man kör samt det är mkt mer bil. klart att e30 325 går mkt bättre men det går ändå inte att jämnföra e34 hade jag valt om jag fick välja nu.
drar upp tråden igen ist för att starta en ny! om man har en 540 e34 mot en e30 (325 roligast? eller en B6;)? ), vilken är roligast då? e34 är ju så jäkla tung, men den borde väl ha rätt mycket bättre acc ändå pga en motoreffekten?

och körglädjen? jag bryr mig inte om att det bullrar osv, jag vill ha en rapp och kraftfull bil som drar det mesta. om det finnns billig trimning (skulle väl vara till e30 då...) så får ni gänar skriva det också för det ska jag nog klarar av

mvh Adam
Hallå ni verkar tolka frågan fel frågan var vilken bil som var roligast inte vilken som var bäst!!

Eftersom du frågar vilken bil är roligast att köra så är det helt klart en E30 tex en 325 du kan omöjligt hitta en roligare bil i den prisklassen.

Finns ingen E34 för 10-20tusen kr som är ROLIG att köra då får du allt kosta på dig en 540 Manuell eller en M5 och då börjar vi hamna på 40 tusen plus men jag har kört både M5 3.6 och M5 3.8 och jag kan ändå inte påstå att dom är lika rolig som en E30 325 visst dom går mycket bättre och har mycket bättre komfort men E30 är mycket mer busbil och M5 är inget man leker med utan dom ska bevaras väl.

// 4cyl är ingen riktig BMW
Oj såg inte att tråden var så gammal som den var

// 4cyl är ingen riktig BMW
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
e30 är riktigt roliga att köra. att ta en kurva med dom är underbart. och ljudet från sexan är ljuv musik.
okej :) hmm jag har riktigt svårt att bestämma mig. men om jag satsar på en e30, rekommenderar ni 325 då? eller Alpina B6 om plånboken skulle tillåta det? ;) men den har väl bara 2v/cyl?
Visa användare
44
micke folkesson
E30 318i-90
hehe fan jag har bara en liten 318 e30 och den är varken snabb eller bekväm med en massa oljud i kupén men tycker ändå att den är skitkul att köra både sommar som vinter visst den är inte särskilt vass men vafan... det är så mycket snö o is så det sladdar på bra ändå hehe det jag menar är att det inte behöver kosta en massa pengar för att få tag i en rolig bil men det är klart det beror väl på vad man själv har för förväntningar på sin bil.
okej, ja 5 series verkar ju vara en lyxbil och 3 serien en liten go-kart i jämförelse ;)
jag väljer nog e34, känns som man får mer för pengarna där även om den inte är lika rolig att köra kanske...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.