|
|
|
|---|---|
| Vill köpa en Compact och undrar om de priser på tre st Compacter är bra på sidan, tex en Guldfärgad sv-såld för "bara" 121.000 finns, har tittat runt och hittat hos BMW i Solna fyra st av årsmodell 2000, ca4-7000mil och de begär 145´> och ännu mer..., då är det troligen bättre att köpa privat och spara en rejäl hacka eller ? vad tror ni är rätt pris på en Compact 2000 med få mil som är svensksåld 115 ´ ?? | |
| Beror på utrustning och vilken motor som sitter i? 00orna är väl fortfarande e36or? | |
|
Det är sista E36 karossen ja, AC, ASC, elhissar, bmw-larm osv vinterhul kan man få med på dem. |
|
| Motorn är en 1,9 i dem. | |
|
Antagligen är det bästa att köpa privat- vaddå, 3 månaders garanti kan knappast vara värt den stora skillnaden. För övrigt: hyrde en guldfärgad Compact på Mabi hyrbilar sommaren 2000. Körde 300 mil på fyra dagar! Blev verkligen imponerad av bilen! Drog löljigt lite bensin( ca 0,65) och då gasade jag. Tre personer i bilen och packning. har ett gott öga tilkl modellen sedan dess.. En välputsad Compact med 17 tummare... inte alls illa. |
|
| Jodå, det är en fin liten bil, då jag sålt mina äldre treor och kan köpa en nyare cash, vad skall man bjuda för att inte betala för mkt, någon som vet "rätt pris/värde"på en sån här enligt beskrivningen ovan ? | |
|
Antar att det är denna du menar Länk Verkar vara en juste vagn! Tycker dock att priset är lite högt. För 121k borde du hitta en E46 316/318 från 99/00. Säljaren är säkert medveten om detta eftersom han är villig att gå ner i pris om rätt köpare dyker upp. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
| Ja just det, skall man bjuda 115´ den verkar juste ? jag vill kanske ej ha en E46, Compact av E46 finnes runt 150k på privata annonser på blocket, beg.se, power osv. | |
|
Håller med Larsson. Bättre att leta efter en e46 (316-318)för dom pengarna. e36 kom redan i slutet av 1990 = antik. //Marin |
|
| ok, tack för tipsen! | |
|
Håller med Marin, satsa på e46a om inte annat för att Compacten är gräsligt ful i mitt och många andras tycke, bådar inte för ett bra andrahandsvärde heller. /Simon |
|
|
Tjena. Vi gav 85000kr för en 99:a med 9000mil, svensksåld, 1 ägare och i nyskick hos handlare.. Det var en bra bit under listpris med så var bilen vit och luktade rök. Nu är dock rökdofgten borta efter behandling. Måste också hålla med om att bilen imponerar. Åker så gärna denna lilla bil även vid långkörning. Mvh John |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.