AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
484

Eluppvärmda spolarmunstycken.

Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Har jag det på min bil?
Hur kan jag se det?
Ka
131
Kanada
328i -00
Tjenare!

På höger luftkanal ska det sitta en platt temperatur sensor. Den ser lite annolunda ut mot den som sitter på vänster kanal som är till OBC-termometern.

Annars borde du kunna se ifall det sitter kablar på undersidan av huven som går till spolarmunstyckerna.

///Nicklas
Går detta att eftermontera?

Mvh
Patrik 325i -92
mi
566
micke t
Alpina B5 touring-06
Kanada, vet du om det är samma sensor(i höger luftkanal) som används till dom eluppvärmda backspeglarna?
Ka
131
Kanada
328i -00
Nej, jag tror inte det. Vad jag kan se så ska denna sensor bara var för spolarmunstyckerna. För de elvärmda backspeglarna så vet jag inte om det finns någon givare alls. För mina speglar på min gamla 325 hade inte den givaren. Men dessa speglar var inte orginal monterade så det kanske skiljer sig då. Jag misstänker att elspeglarna är på hela tiden.

För att svara på Patriks fråga så ska det gå att eftermontera. Har för mig att det finns i tillbehörs katalogen.

Föresten så såg jag att på vissa bilar sitter sensorn på en hållare som jag inte hade i min bil. Så den kan nog sitta på annan plats än luftkanalen troligtvis i under i närheten av spolarbehållaren. Den är lätt att känna igen liten platt rund sensor med metallsida i sorlek som en 5 krona ungefär, med en plastkontakt på baksidan. artikelnr 61 31 8 357 632 för sensorn.

///Nicklas
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
¨Tack för svaren!
Ehh... var sitter luftkanalen?
Ka
131
Kanada
328i -00
Luftkanalerna jag menar är de som går ifrån fronten brevid Dimljusen och slutar inne i främre hjulhusen.
De är för kylning av bromsarna.

///Nicklas
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.