AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
630

Vad är detta för knappar i min E34?

Någon som har en idé om vad dessa knappar gör? Jag har numrerat dem på bilderna så att det blir enklare att besvara.

Först och främst, på panelen framför växelspaken...
Länk

Framför handbromsen...
Länk

Och längst ner till vänster om ratten...
Länk

Hittar inget om dem i manualen, inte vad jag minns i alla fall (är över ett år sedan jag letade)

Som sagt: någon som vet?
Visa användare
1.424
Patrik_N
[E91] 325iT -06
Vad har DU för bil pöjk? ;-)
Jag vågar nästan svära på att det där inte är några originalknapplaceringar.
Måste vara något individualbygge du har. Skulle kunna tänka mig att pilarna upp/ner kan vara sänkning/höjning fram/bak kanske..
eller några eldrivna gardiner..eller nåt ;-)
De svarta knapparna...jadu... !?!?!?!? är en bra sammanfattning för vad som rör sig i mitt huvud ang. dessa knappar.
Har ALDRIG sett något liknande.

Funderade en gång till...kan ditt fordon ha varit handikappanpassat kanske!? Iom. att knappen till elluckan sitter där den gör, samt stolsvärme osv...
Kanske är knappen till vänster på panelen öppning av dörr/bagagelucka eller nåt...
Mycket märkligt fordon hur som helst :)

Mvh
Patrik

_____
8/6-03?Länk
SAMTLIGA knappar är eftermonterade, även den till vänster om växelspaken. Den finns bara i automatbilar.
Det enda du kan göra är att testa dig fram eller ringa förra ägaren och fråga om han vet.
Som sagt, ingen av dessa knappar är till någon originalutrustning.

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Knapparna 3 och 4 är elhissknappar från E28 och kappen 1 och 2 tror jag också kommer från E28, med funktionen att låsa elhissarna bak (osäker).
Händer inget om man trycker på knapparna? Finns det kablar anslutna till dem?

Skumt bygge!!

Det enda jag märkt som händer är att det säger klick någonstans inne i instrumentpanelen när man trycker in knappen framför handbromsen (knapp 5), men inte alltid - minns ej nu på rak arm vad man var tvungen att göra för att ljudet skulle uppstå. Funderar på om det kan ha med den hands-free som satt i bilen när jag köpte den, och som jag sedermera monterade bort lite grovt. Måhända.

I övrigt har jag inte märkt att det händer någonting när man trycker på de övriga knapparna.

Kan tilläggas att alla de svarta knapparna utan pilar (alltså 1, 2, 5, 6) är sådana som stannar i intryckt läge när man trycker på dem, på/av-variant alltså, vilket kanske inte framgår av bilderna.
Visa användare
385
Nord
520i -86
323i -85
Plocka bort lite paneler och följa kablarna är ett ganska enkelt sätt att komma på vart kablarna leder.

//Nord
Pe
1.362
Petri
BMW 120D 2008
Är det en Bondbil?? :) knappen längst till vänster (med pilarna på) ser ut som eldrivningen till tackluckan på E34...
Har själv en mystisk knapp på min bil.Sitter exakt under rattreglaget.Vet inte vad den är till

Drive Like U Stole It!!!!!
Nån knapp, kan vara till att stänga av glaskrossdetektorn för ett ev. larm kanske?

Riv upp panelen vid växelspaken och kolla om det överhuvudtaget sitter kablar anslutna till dem.
Ser helt klart skumt ut det där..

Kanske kan bli en lika rolig tråd som den med killen som hittade en mystisk makapär i sitt luftmunstycke. :-) (Visade sig för övrigt vara en röstmemo-apparat)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.