|
|
|
|---|---|
| Hej! Finns det någon som har en uppfattning om vilken slags firma Örebro autos är, ärliga? ,pålitliga?, fräscha bilar? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Ingen aning om denna firma, däremot så har det varit bilhandel under många år där i olika konstellationer, förr såldes det mycket jänkebiler i garaget på Ålundagatan. En hel del import av olika märken såg jag.Och en LB reggad 318 D:)). Bilarn är väl den avgörande faktorn, så du får väl ta dig en sväng. Hur seriöst det är brukar man märka ganska snart. Oseriösa små importörer finns det tyvärr gått om i Örebro. Det finns seriösa också så klart!! ///MVH Hasso Länk |
|
Har ingen koll på dem heller, men har höjt ögonbrynen ett par gånger över synbart väldigt billiga bilar. Ska svänga förbi och kolla in dem någon dag tror jag, kan vara bra att veta vad det är för filurer. Bra eller dåliga osagt... håll ögononen öppna när du kikar på bilarna. |
|
|
Tjejen var lite sugen på den här: Länk Mvh: Johan |
|
|
Hakar på tråden här, ser om man kanske kan fånga Hassos uppmärksamhet. När vi ändå är inne på bilhandlare i Örébro, är det någon som har koll på nåt Örebro bil AB, verkar vara återförsäljare av KIA som kompletterar med importbilar. Audin är nämligen köpt därifrån från början. Har inte märkt nåt illa med den än, men lite allmänt nyfiken sådär. Vilket intryck ger dom? Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Får fälla min kommentar om den där 328Cabben. Den är sänkt utöver fabriksutrustning och har dessutom plåtfälgar och hjulsidor på trots att aluminiumfälgar är standard. På mina bedömningsgrunder far tankarna till att något inträffat med antingen fälgar eller liknande bör dock verifieras med föregående tyske ägare. Dvs om det är en skada har ägaren fått ut ersättnigen kontant av bolaget i tyskland och om han sedan valt att sälja bilen finns en uppsjö firmor som reparerar till lägsta möjliga kostnad( med resultat därefter utan att det är specifikt påvisat i detta exempel) och krängs utomlands:) Lycka till Mvh Asken |
|
|
Har kikat på bilen och provkört den, bilen går fint på vägen och ser fin ut. Har dock misstankar om att den har varit krockad, framkanten av huven på vänstersidan ser ut att vara omlackad. Springorna mellan bagagelucka och kaross är inte perfekt symmetriska mellan höger och vänstersida. Inga spår som tyder på att bagageluckan har vart demonterad(färgen kvar på skruvskallarna). Som asken påpekar saknas också rätt fälgar, kan iofs också bero på att dom någongång blivit stulna. En gissning är att bilen skrapat mot ett mitträcke. Mindre betydelse för mig är att bilen saknar servicebok. Säljaren berättar att han köpt ett parti bilar från ett konkursbo, därav avsaknaden av servicebok. Låter trovärdigt. Funderar på att göra en bildiagnos hos bilprovningen se vad dom tror om eventuella krockreparationer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.