|
|
|
|---|---|
|
Hejsan lyckliga bmw ägare! Jag har ett problem som jag haft ett tag och inte brytt mig om att fixa förän nu när jag ska se över bilen innan vintern knackar på. Jag har en 525 touring(underbar bil)där det har spökat ett tag för mig.Det handtag som öppnar "hela"skuffen är ju som ni vet elektroniskt. Det funkade i ca 3 månader lagom tills garantin gick ut.Sen funka det ibland och ibland inte,hmmmm?? Nu funar det inte alls!!!Men:när jag öppnar med nyckeln och höjer upp luckan en sådär 150-200 mm och samtidigt håller in handtaget,ja då rasslar det till... ibland.Det verkar som det sitter nån typ kvicksilver- brytare eller nåt liknande som känner av fgjdhnjhhgdjhg SKIT SAMMA,det funkar inte.Eller kan det vara nån kabel som är klämd så det blir kontakt när man vinklar upp luckan??Jag vill höra om nån har haft samma problem eller nån med ett bra tips.Ha det bra grabbar och kör lugnt.Mvh Micke BÄMMWÄÄ | |
eddie |
Har samma problem fast med bakrutan.Bagaget öppnas. Drive Like U Stole IT !!!! |
| Det är säkert kabelstammarna som har klämts sönder av luckans "gångjärn". Öppna strumpan som omsluter kablarna och frigör dem. Jag hade brott på mer än hälften av kablarna på vänster sida. | |
Jon@s |
Det är bara att vicka lite på dom, sådet är säckert kabelbrott. |
| Kanske kablarna mellan tak och lucka, men antagligen (oxå?) microswitcharna i "handtaget". Jag åkte på att byta båda (till luckan och rutan), funkar sen klockrent. | |
| Har haft samma problem, tog bort microswitchen och smorde upp den med penetrerande olja - nu funkar det perfekt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.