|
|
|
|---|---|
|
Blackrace inställt pga av att politikerna inte lyckats ordna fram tillstånden denna gång heller, stor risk att det inte blir några flera blackrace överhuvudtaget i sthlm. Blir lite andra aktiviteter istället. Skall inte vi bilintresserade ha rätt att existera ens? Saxat från wwww.zatzy.com "Inför:Cruise 23/7 Visa vad ni är för några och dyk upp allihop Samling vid Coop forum Fittja och avgång klockan 21.30. Cruisen går mot Haninge och kommer köra inne i Haninge minst 2 varv. Den kommer bland annat passera förbi kommunhuset där ni gärna kan markera ert missnöje. När vi är klara där så glider vi sakta in mot stan och kommer då direkt upp på sveavägen. Väl därinne får ni göra vad som önskas men det som sen ligger i planering är en återsamling outlet Barkaby klockan 01.00 Visa ert missnöje med att allt ska gå så trögt och att vi inte längre tolererar att behandlas som vi inte ens existerar. Jag hoppas på att det blir så mkt bilar så att tex Haninge korkas igen totalt. Mao minst ett par kilometer lång. Ps: Dom som vill kan möta upp i Jordbro industriområde. Parkera då i så fall inne i industriområdet med förstabilen nere vid den nordöstra korsningen. Den som ligger närmast för att köra mot Huddinge. När karavanen kommer så vänta då tills sista bilen körtförbi och haka sen på." __________________ Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! | |
|
var där, fast med imprezan, vavr kul att se att så många vill vara med och fightas för bilentusiasternas skull, men synd att denna tråd inte fått ngn respons, ingen som kör BMW som är bilentusiast eller *S* /Team valsjö/Möken |
|
|
Jo jag var också där. Såg inte så många imprezor denna gång. En blå mullrade förbi ett par ggr, kanske var du? Det verkar verkligen vara trögt med respons från BMW förarna här, undrar lite vad en del vill ha sin bil till. Putsa och titta på eller? Själv föredrar jag bilar som "rör" på sig. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Man köper inte en Bmw för att köra med rattlåset på.... Det är förmodligen orsaken till den dåliga responsen. :) Skämt åsido så är det ju tråkigt om det inte skulle ordna sig med den här typen av race då det finns många som är engagerade. |
|
|
Anders S. Hehe där sa du några sanna ord *S* Kommer inte på nått bra svar som bevisar motsatsen ;) Tycker det är mest turbo konverterade BMW som kör "rattlåsracing" men det kanske inte är renodlade BMW freaks som här på forumet t ex, kanske bara effekten (och bakhjulsdriften) som lockar. Jo jag hoppas verkligen att "vanligt" folk får upp ögonen för att det trots allt finns många som engagerar sig i denna typ av motoraktivitet och söker med ljus och radar efter seriösa alternativ som blackrace istället för osäker buskörning. P.s Gillar även när det svänger. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Nä, jag körde silverfärgad impreza:-) I jordbro var det ett helt gäng imprezor, eller nja, vi var väl 6-7 bilar, men iaf:-) Dom var inne i stockholm iaf några av dom vet jag, men dom rullade vidare mot barkaby ganska tidigt... Men som ngn skrev ovan, många bmw ägare kanske inte är så mkt för rattlås racing, men å andra sidan bör dom ju ha ett bil intresse, och då borde man ju ställa upp och stödja andra motorintresserade? /Team valsjö/Möken |
|
|
Jaha, coolt med imprezo r=) Såg dock inte så många väl inne i city =( Jo jag tycker också att det borde gå att vaska fram fler BMW ägare som är beredda att stödja seriösa motorintresserade som kämpar för att kunna ägna sig åt säkerkörning + att förbättra bilden av motorintresserade som ibland tyvärr bara avfärdas som "fartdårar" Tycker dock att det var en imponerande uppslutning till karavanen med blandad kompott av riktigt trevliga bilar. Var ju ett väldigt snabbt beslut att ordna detta istället för blackrace. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
Agge |
Jag var där iaf. Inte för att jag kör på streetrace utan för att det är kul att titta på. Det såg ganska maffigt ut med så många bilar. MVH //Agge Min bil: Länk |
|
Jag tror att medelåldern är lite högre på bmwpower. Sen kan man fråga sig hur många som är från stockholm? Personligen är jag inte intresserad av streetrace men tycker det är bra att folk visar sitt missnöje. Hellre lagliga race än att jag/du/någons syrra blir ihjälkörd pga ett idiotrace. Men det är nog så att bankörning är mer intressant för de flesta som har en BMW. |
|
|
Jo medelåldern på bmwpower är nog högre än på en del andra forum men på tanke på hur många som finns på forumet så är responsen klen. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
Acey Du kanske menade att det finns en rätt stor skara föredetta "streetracers" på bmwpower som nu är medelålders och "lugnat ned sig". ;) Lite tveksam, verkar inte finnas så överdrivet stort intresse hos BMW folket för denna typ av motoraktiviteter. Alltid kul att se bilar gå fort tycker jag + att man får samtidigt se en massa trevliga bilar av olika märken samlade. Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! |
|
|
sen är inte alla 08or eller annat knytt och knott som förekommer längre upp i landet :) vi i malmö väntar otåligt på banan de skall bygga här. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.