AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
756

Var hittar man bromsrör/bromsrörssatser ?

NIER
Besiktade E34:an och fick nedslag på rostiga bromsrör.
Finns det färdiga satser att köpa? Jag har letat på några "webshopp's" utan att hitta något.
Biltema säljer i.o.f.s rullar men kan detta bli snyggt?

Jag noterade även att bränsleledningarna var rostiga, man kanske borde byta ut dessa också....

Någon av er som har erfarenhet om att mecka detta? Vad bör man tänka på mm.

Niklas
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Finns på Bmw (i rulle). Kostar inte så mycket som man kan tro... Till min E30 skilde det några hundringar mot biltemas pris.
Bytte alla bromsrör på min trots att anmärkningen endast gällde det längsgående.
Blev bra och gick snabbt! Vet inte riktigt hur mycket man måste riva på E34 (tank osv) men ett tips är att inte stirra sig blind på hur originalet sitter monterat. Bara dumt att riva halva bilen bara för att originalkopplingen sitter taskigt till. Flytta i så fall skarvarna till lättåtkomliga ställen. Ett annat tips är att även byta bromsslangarna när då ändå har systemet isär.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
NIER
Tackar Kristian

Jag har sett en del inlägg om spunna bromsslangar, är detta en bra investering pris/prestanda?

Niklas
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Spontant, nej...
Är ens största intresse att åka bana och man har juste bromsar så kanske... Stålspunna slangars största förtjänst är att pedalkänslan blir något bättre.

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
be
573
bengt
325i Touring -06
540iA -93
635csi -88
528 -86
502 -59
Rekomenderar Biltemas kopparrör på rulle, men då måste man ha ett riktigt koningsverktyg. Köpte det som biltema kallar profs.
Funkar kanonbra. Rören är lätt att bocka och rostar aldrig.
Kristian! är det stålrör som BMW säljer på rulle?
mvh

BLJ
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.