|
|
|
|---|---|
|
Hej, Läste på nätet att Z3 ska ha fått en Speciell motor som bara Z3 fått... Dvs att den är helt byggd i aluminium.. Stämmer detta på alla modelle inklusive MZ3 och 3,0 2,8 2,0 för den delen? Vore kanon taksam om nån kan svara på detta! MVH Johan ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... | |
|
Z3 har samma motorer som resten av 3-serien. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Okaj... Men det utesluter ju inte att hela motor är byggd i Aluminium till Z3! Nu var visserligen detta jag såg i USA och jag vet inte om de har nå speciall gentemot Europa... Eller har 3-serien även Aluminium motor? och när börja dom med det i sånna fall? Som sagt.. vill reda ut detta.. Är ju ganska intresant om det går att tjänna några kilon om man ska lägga ner en ny motor =) ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
M52 motorn som kom slutet -95 i 323, 328, 523, 528 och Z3 2.8 är helt i aluminium. _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
Man tackar... Nån som vet den ungefärliga viktskillnaden emot min M50 -94 `? Och tack för infon Koni! ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Motorvikt skrapade motorer. M50B25 = 140kg M52B23 = 118kg M52B25 = 120kg _______ //Niklas BMW CS NORD 3555 BMW SC |
|
|
åter Tack =) ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.