AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
850

Hjälp! mitt larm löser av sig självt! OCH kopplar till själv...

Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Halloj.

Detta är inget originallarm fast d satt på nr bilen köptes (import) och den ha en liten mörkgrå dosa me en ljusgrå o en röd knapp. larmindikatorn i bilen sitter framför växelspaken.

Ja som sagt, larmet kopplar till sig självt utan att ja gör ngt, oftast en liten stund efter att man larmat av lr stängt av motorn/tändningen...

sen löser larmet av okänd anledning så man få va beredd me fjärrisen direkt så man inte tjuter ner hela parkeringen lr grannskapet...

ja vet inte om d e glappt i ngn kontakt lr va d kan va. Ngn annan som haft samma problem lr har ngtr tips att komma med??

tack på förhand...

M POWER- När du älskar att KÖRA!!!

Cr
11
Crille-76
850iA -91
Hej ! Om du inte har ett schema över larmet så bör du fixa det och sen kolla vilka kablar som styr centrallåset klippa dom och sen testa om det tjuter då. Gör det inte det så får du koppla in ett relä för dom du klippte av. Detta Pga. att larmen brukar skicka ut lite spänning på dom kablarna och då så tror dörren att det är dax att öppna, (rutan går ner lite ?) och larmet går... Hade samma problem på min och pratade med en verkstad och fick tipset.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
hmm. tack för svaret. tror inte ja fattar riktigt men men=)
Robert V
ring Falk Security så hjälper dom dig ! :)
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
tack för den=)
mitt inlägg om dina tändstift togs bort=(
d va inget illa menat, du ha jättefin bil!

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
På mitt larm finns olika små switchar. En av dem återaktiverar larmet om man inte aktiverar det..
Min gissning är.. en dörrkontakt kärvar, larmet larmar inte när man har igång tändning, men när du stänger, larmar den på. så kollar den om alla dörrar är stängda, och är dom inte det så larmar den antar jag..
Funktionen går att stänga av på mitt larm.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
JohnnyB

ok. tack. ska kika på kontakterna.

vart sitter switcharna?

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Beror lite på vad du har för larm, men du måste hitta själva huvudenheten. (plastlådan). som tyvärr kan sitta lite var som helst, beroende på vem som monterat larmet.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
ok. ska kika på d.
ngn annan som kan hjälpa mig?
kan d hjälpa att återställa felminnet lr va d heter??

Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det låter som om larmet har automatisk aktivering, dvs att det börjar övervaka bilen automatiskt en stund efter tändningen slagits av.

Det går att stänga denna funktionen av genom att programmera larmet (t ex genom några knapptryckningar i rätt följd), men då behöver du bruksanvisningen vilket det låter som om du inte har...

Erik

-------------------------------------------
Trender är bara för amatörer, vi andra går på instinkt!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
ok. ska bara hitta den lådan då.
men d ha ju funkat innan så borde ju vara ngt som gått sönder som ska bytas??
snälla ngn som vet ngt??

Jo
488
JohnnyB
320d xdrive -08
Som sagt, kontrollera brytarna till dörrar, huv noggrant. Rengör. Eftersom det löser ut, så tror larmet att nånting är öppet.
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
va kan man mer göra, vill ju inte köpa ett nytt larm när ja redan har ett... buhu

changco
har troligtvis ungefär samma bekymmer som du. när man slagit av tändningen efter 30sek larmar bilen utan att den låser sig:( har åkt runt hela örebro och runt om ingen vill fixa det för att det är tyskt eller att man åker BMW. vart lite sur där, tyvärr kan fixa det men eftersom det är BMW vägrar jag röra bilen, var dock på landet där dom troligtvis bara håller på med traktorer :(
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.