|
|
|
|---|---|
|
Hej! Idag så gick kyltempen upp på rött =( Jag stannade o kollade det jag kunde. Det jag kom fram till var att elfläkten inte startade. Försökte tvångskoppla den men den vill inte starta. Vet inte om detta går på BMW.. men det funka skitfint på min gamla golf jag hade innan. Den "vanliga" fläkten snurrade ganska långsamt o jag kunde stoppa den med fingrarna. * Kan det vara viscokopplingen som är kass? * Borde inte elfläkten gå igång i viket falla som helst? * Har el o den vanliga fläkten någon typ "samarbete" Så att den ena är beroende av den andra för att gå igång? * Kan det vara termostaten eller luft i systemet. Om så, borde inte fläktarna gå igång i vilket fall? Tacksam för snabba tips, ska åka på semester ganska snart. Och det är ju inte det lättatste o få tid på verkstad under semestertider =( /Peppe | |
| Hade precis samma bekymmer min fläktkoppling pajade sen flög vattenpumpen åt h-vete. Bytet gick inte på fullt 4000 en bra investering!!!! | |
|
Men varför startar inte elfläkten? Bilen är ju jättevarm! //Peppe |
|
|
är inte elfläckten till ac.. Du har en fläkt som sitter på motorn det är den som kyler eller ! Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Jo det är säkert så! Men jag trodde att elfläkten hjälpte till att kyla motorn oxå? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.