AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
465

Kuhlwasserlampa lyser

X3
3
X3M
325e-86
Tjena jag har inget större problem.
De är så att min kuhlwasser lampa lyser. Men ja har kollat vattnet och de är mellan min och max. Lampan lyser inte jämt men rätt ofta. Kan de vara nån givare som håller på att kexa ihop?
//Mattias

ORDNING ÄR BARA TILL FÖR IDIOTER, VI GENIER BEHÄRSKAR ÄVEN KAOS
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
Min lyser oxå ibland. Gärna om man åkt länge i bilen. Fast det var länge sen sist. Tror man får leva med det och hålla koll på motortempen! Men det är säkert bara en givare.
samma här!!!
Det är en givare kommer dock ej ihåg vart den sitter men jag har läst om detta problem tidigare på forumet!
MVH Ola

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
ca
282
carlsson535
328ic-97
528ia-97
Vet inte hur det ser ut på era bilar men på min 528-85 var det givaren på expansionskärlet som var kass.Ganska lätt o testa, bara o brygga stiftena på kabeln. Har för mig att den kostade typ 250:-
hade samma fel på min bil...tog loss givaren och rengjorde den, där var ngn beläggning på själva kontaktytan från vätskan som gjorde att den inte fick kontakt och då tändes lampan...som sagt jag rengjorde min, tog ca 10 minuter och kostade inget :)

BMW, Bayerische Motoren Werke
hade samma fel på min bil...tog loss givaren och rengjorde den, där var ngn beläggning på själva kontaktytan från vätskan som gjorde att den inte fick kontakt och då tändes lampan...som sagt jag rengjorde min, tog ca 10 minuter och kostade inget :)

BMW, Bayerische Motoren Werke
Jag hade oxå samma fel det visade sig att jag hade luft i kylsystemet. När motorn är varm blir trycket högre = luften komprimeras och nivån blir låg! Testa lufta på termostathuset.

[AsT]
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.