|
|
|
|---|---|
|
Hej! Tänkte köpa en CD-växlare till min E39:a. Någon som har något tips på placering? Tack / Kaspar | |
|
Orginal CD-växlare sitter på vänster sidan i bagageutrymmet. Du kan öppna "facket" på vänster sidan bak och kolla om det finns någon förberedelse för växlaren, dvs kablar och fästplåt. Jag satte själv nyligen in CD-växlare i min E39a, allt var förberett. Jag har dock navi + DSP då finns det alltid kabel framdragen. -------------- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
| Alternativt kan det kanskje være en ide å montere det i hanskerommet? Da slipper man å gå ut av bilen for å legge i nye skiver. Selv ville jeg nok montert CD-växlaren i bagageutrymnet om alt var forberedt. | |
|
Har också köpt en E39.a nyligen. Är helnöjd men saknar CD / CD växlare, så jag har samma frågeställning som `kaspar 11´. Skulle kanske föredra handskfacket själv - hittade något som såg ut som en förberedd koppling/ kontakt där, men jag vet inte vad denna går till - så det kanske får bli bagaget iallafall. Var sitter de de förberedda kblarna och hu ser de ut ?? Bör / skall man byta ut luckan på vänster sida ?? eller våga sig på en håltagning och i så fall, håller detta då ?? |
|
|
Det är nog uttaget för laddningsbar ficklampa som du ser i handsfacket. Mycket osäkert om det skulle vara fördragna kablar till växlare i E39, isf går de från baksidan av radion i mittkonsollen till vänster bak i skuffen. FP |
|
Buspelle |
Bästa stället är nog i bagageutrymmet. Du behöver dock en ny panel till vänstersidan i bagagen för att få plats med växlaren bakom. Fördragna kablar är det normalt inte om inte förberedelse är beställt från fabrik eller det sitter navi i bilen. Inte jättesvårt att fixa själv dock. Glöm inte kolla att din stereo klarar CD-växlare. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.