|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bara en liten sak med ljudet på tester o så, de la ny asfalt på motorvägen ett par km där är mina mps tysta som möss.... Länk |
|
|
Jag har pirelli p9000 fram och marshal bak mycket näjda med dem... köpte dem på dackonline.net låg på lite över 1000 kr/st för bakdäcken...mycket pris värda doch fick jag vänta ett tag med att få däcken för jag inte skickat ett mail till tyskland för att godkänna köpet Mvh/ Daniel Länk |
|
|
jo dom slits fort men vilket grepp för att vara gat däck V8-POWER |
|
| Tycker inte att de slits särskilt fort. Jag har kört över 5000 mil på mina Pilot Sport och bakdäcken börjar iofs ta slut nu, men de har å andra sidan varit med om en hel del. Två resor till ringen, banträffar på Knutstorp, Sviestad, Mantorp mm. | |
|
Jag har fått problem med mina nya Pilot Sport! Bakgrund: När jag köpte bilen var bakdäcken slitna till hälften ungefär. kanske lite drygt det. Vägegenskaperna har varit helt perfekta! 280kmh i högfartssvängar längs motorvägen har man kunnat göra med en hand på ratten (om man nu velat det), perfekta helt enkelt! Om man gjort snabba filbyten i >150kmh har det varit samma känsla - som ett strykjärn! Knappt känts som den krängt över huvudtaget. Idag var det dags att lägga på nya bakdäck. Exakt samma dimensioner och märke som förut. Men vad händer efter bytet? Jo, vägegenskaperna har förändrats totalt! Rakt fram är det väl inga större problem men när man kommer upp i fart och man gör tex. en snabb omkörning så känns det dom stötdämparna är helt slut, för helt plötsligt känns det som hela bilen ska kantra! "Som ett strykjärn" är det sista man kommer att tänka på. Har kontrollerat lufttrycket så det är precis som förut (3.0). Till min fråga: Är det fler som upplevt samma förändring av vägegenskaperna vid däckbyte? Blev det bättre efter ett tag? Ps. På min tidigare bil hade jag oxå ZR-däck (inte Piloter) och jag kan inte minnas att vägegenskaperna blev sämre vid däcksbyten. |
|
dunstan |
Köp PS2! De är klart bättre än de gamla PS! |
| Det är möjligt att PS2 har bättre väghållning. Men saken är den att mina vanliga pilot sport har kännts otroligt bra. Man kan ju undra om dom ska köras in trots att däckgubben sa att det inte behövdes.. | |
Paap Reeder |
Hej! Vi BMW- entusiaster måste väl anses ha ungefär liknande uppfattningar om hur vi kör våra bilar. Jag menar: att påstår någon att "denna tankning har det varit extrem hårdkörning dock utan burns" så uppfattar jag det som så att här handlar det om en kille som alltid växlat strax före varvstoppen. Vid rödljus är han först iväg .... och varvstoppen gäller. Påstår ngn att denna tank har gått i burnens tecken så uppfattar jag det som så att vid rödljus så burnar man på 1 +2:an...sedan till varvstoppen. Säger ngn att man kört Oslo ToR i mycket snabb fart uppfattar jag det: minst + 30 (inom Svedala iaf) på alla farter samt vid - "överblickbara" motorvägsrakor + 30 - 60/80. o . s. v Det vill säga att vi ungefär kan avgöra beskrivna körstilar - tycker jag iaf. Hur kommer det sig då att en kan köra 2000 mil och en annan 5000 mil med samma körpprofil på samma däcksmärke innan de är slut???? Jag tror att det är en jäkla ojämn kvalitet på däck av samma märke om man börjar uppträda i körsegment där däcket verkligen får bekänna färg. Antingen i värme, i hastighet eller i kurvtagning. Jag har nog genom åren säkert förbrukat > 30st TRX. Varierande körstilar. Jag har "fått ut" 3500-till uppåt 5000 mil per däck beroende som sagt på körstil. Alla har iofs inte köpts nya..... men på 4-7 st däck har jag dock fått separation. Inte så slitbanan lossnat eller nått sånt men jag har fått det s k "sponge squeeze" ljudet. D v s vid promenadfart så låter det som man med jämna mellanrum kör över en våt Wettex disktrasa - samma plats för varje varv. Jag sågade isär (vinkelslip) ett däck för att se "vad i he..." är det fråga om? Separation ca 20 cm mitt i banan. Man ställer sig frågan: hur är detta möjligt på ett 240 kmh- däck? Med en så stor felprocent? Svaret är: ojämn kavlitet. Jag tror exvis att de ovan som har olika åsikter om Sport Pilot har helt enkelt olika kvalitet i sina däck. Det kan också vara så att Armani inte är tillverkat av Armani om Ni förstår vad jag menar. Vi däckskonsumenter bör gå ihop och ställa krav. MVH /// Paap R |
|
Mina pilot Sport är nu slut efter ca 2000mil normal körning (ej bana eller allt för mycket gasande). Jag vet ivarjefall säkert att jag aldrig mer kommer att köpa dom däcken för man får så otroligt mycket vägljud utav dom. |
|
|
Paap Reeder: Måste bara säga att jag inte drar till varvstoppet samt att 1:an och 2:an kryper jag bara på, tycker det är roligare att gasa på de högre växlarna... Känns inte snällt mot lådan när man varvet över 3000 på de 2 första växlarna... Var bara tvungen att försvara mig...! /Stefan |
|
|
Vill bara göra ett inlägg angående Michelin Pilot Sport. Klämde på nya gummin runt om inför en Rotterdam resa förra året,när jag kom hem igen var bakdäcken HELT slut,katastrof. Har kört på de flesta märken men dessa tog priset. Kör hädanefter på Yokohama,kanske lite "högljuda" men extremt grepp och dessutom finns det en hel del gummi kvar efter 500 mil. |
|
Paap Reeder |
Hej Stga! Menade absolut ingen konkret person i mina körstileexempel. Formulerade bara några beskrivande beskrivningar. Absolut ingen riktad tanke i detta mot ngn. MVH /// Paap R |
|
men man kan väl få ut olika många mil om man har olika däcktryck?? tror detta är en stor bov i sammanhanget! ///danne |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.