AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.172

Cargard 850s fråga

li
25
linbä
325iM-89
Jag har ett cargard larm i min e30 och nu så har det börjat krångla. När man ska larma med dosan så låser inte dörrana men dom låser när man använder nyckeln. Och har man larmat med dosan och låst med nyckeln så går det att låsa upp med dosan. Är mycket tacksam för svar för det känns inte så inspererande att börja riva i kabelhärvan på måfå.
hej linbä, skruva bort den delen som sitter under ratten

Länk
ojj blev lite fel här, alltså skruva bort den delen som sitter en liten bit nedan för ratt, när du har tagit bort den som se en massa kablar, och där bland de finns det en carguard dosa som det sitter säkringar på, ta och byt ut de så ska det funka nu som vanligt, hade samma problem som du har nu.....

Länk
li
25
linbä
325iM-89
Har kollat säkringarna och ingen var trasig. Kom vänligen med fler förslag. Bör tilläggas att det fungerade sporadiskt inan det la av helt.
testade du att byta säkringarna ändå? dom kan vara sönder även om dom ser hela ut!

BMW, Bayerische Motoren Werke
cane
Släng, köp nytt. Eller är det bara jag som har bilar vars larm alltid går sönder inom 2 år, heheh?
Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
bör vara något typ jord fel skulle jag tippa på ...

Mvh/ Daniel

Länk
linbä, gör som bmwfreaken skrev, de gjorde jag, sen funkade larmet utmärkt...
Porsklint
hej !! detta låter som att signalen från larmet som ska LÅSA är fel. förmodlingen är det en kabel som lossnat. om du behöver mera hjälp så kanske jag kan kolla på detta(jobbar med larm+stereo) bor i sthlm!! Tony
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.