|
|
|
|---|---|
|
Hej ! Ett kraftigt tickande ljud hörs någonstans underifrån på tomgång. Även om jag ger gas så förstäks ljudet, det skumma är att det kommer och går, tickar ungefär 5 sek sen tyst i 2-3 sek. Idag provade jag att öppna motorhuven och ge gas med det låter så mycket från bla fläkten att man ej hör nånting. Nån som har förslag ? ../molle | |
| Hade samma ljud i min gamla E34 525 24V.. Tickade lite då och då... Tror det kommer från kopplingen.. När jag körde med bilen lät det inte men när jag hade den på tomgång tickade det.. Inget tickande ljud från ventiler däremot.. Kan vara hål på grenröret eller så är det något i kopplingen som kan ticka lite... Har samma ljud på min bil idag.. Om det knackar däremot så kan det ju vara vevlager men då går bilen inte så bra och oljetrycket blir dåligt.. Säkert inget att oroa sig för... | |
|
ok Bilen är utrustad med automat så nån koppling finns inte, dessutom låter det när man kör också, något knackande ljud hörs inte från motorn. |
|
Broberg |
jag är ingen expert men kan de inte ha med att du har en kass olja i bilen? tyckte jag läst förut om samma problem å de funkade tydligen att byta olja bara? till en tjockare castroll mineralolja tror jag. eller är jag helt ute å cyklar? |
|
Någon typ av koppling måste det ju finnas även om man har automat.. Jag hade också en automat.. Finns det något som heter övertömmningslager?? Kan låta lite skumt om dom.. Annars så tror jag på läckage på avgassystemet/grenröret?? Hade nog exakt samma ljud på min 525iA 24V med gjorde helt enkelt inget åt det eftersom jag inte visste vad det var.. Någon gissade på harderskivan.. hade många bud.. |
|
|
Det är inte bränslepumpen som "knorrar" då? Brukar låte i intervaller som du beskriver om den är kass. Iof inte tickande som du skriver men... |
|
|
ok tack för alla svaren, jag får nog vänta till felet blir mera uppenbart, även fast det tar emot.. det låter ju inte så vackert när man kommer körande.. ../molle |
|
|
Hej Jag har oxå en Automat 325a. Och den har ett tickande ljud tills bilen blir varm sen så försvinner det. På min bil så är det en av lyftarna som har slamrat igen. inget farligt men irriterande. Ett byte av lyftare kostar ca 3-4000 på verkstad men felet kan komma lika snabbt med dom nya lyftarna i och med att i en gammal motor så kan det lossna (gamla oljeflagor från motorväggen) och som sedan sätter sig i den nya lyftaren igen. Det enklaste är att försöka byta till något tunnare och bättre olja så kan du bli av med ljudet. BMW (Best man Winns) |
|
|
Kolla så att det inte bara är staget till avgasröret som har rostat bort. Inte helt ovanligt. Kan ge ett periodvis tickande, om jag inte tar fel! // Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.