|
|
|
|---|---|
Bmw ludde |
Någon som har ett bra tips hur man lossar de främre bromsskivorna som är fast rostade ? har hört att man ska värma ? mvh. |
| Det kan man göra, men prova att ge den en ordentlig omgång med slägga först. | |
Bmw ludde |
Skadar man inte något då ? typ framvagnsinställning ? om man värmer, inga lager i närheten som tar ska skada. -tack för ett snabbt svar. |
D-diddy |
skivorna har ingen inställning. om du inte napalmbombar hela hjulhuset så ska det att gå att värma lite där. men mitt tips är att ta bort hjulet. ta en pollygrip sen pressar du undan beläggen från skivan. går det inte så låssa luftnippeln och prova igen. (kan kanske ha kärvat ihop sig i ledningar och/eller huvudcylinder. David |
|
Det snabbaste och riskfriaste är att ge skivan en rejäl däng på kanten lite snett med en 1kg's slägghammare, Se till att eventuella fästskruvar är borta först. Bilmekkar har gjort så sen tidernas begynnelse utan problem. /Per |
|
D-diddy |
sitter dom fast i bromsbeläggen eller i navet? David |
|
De sitter i navet med en insexskruv. Plocka bort skruven och sedan oket och knacka på skivan. Så gjorde jag och då ramlade skivan loss. Jag använde en plastklädd enkilosslägga. I mitt fall ramlade den rakt på sladden till sladdlampan så det sa poff och sedan hade jag det betydligt mörkare i hjulhuset... //Erik// ---Bättre väghållning än mittlinjen--- |
|
|
bra ska snart byta någon som vet hur micros sportskivor är slitzade och borrade tål de värme utan att bli skeva eller ska man köpa brembo från mekonomen !? Mvh/ Daniel Länk |
|
|
Köpte slitsade och borrade till min bil och det enda jag noterat är lite vibrationer då fälgarna blivit skitiga. Slitsade skivor ger mer bromsdamm = mer skit fastnar på fälgarna och det resulterar i vibrationer i ratten när man bromsar. Har pangat på bromsen ganska rejält utan att notera någon tendens till mattning i bromsverkan. Kör med orginalbelägg, och dom verkar funka bra. Köpte mina skivor på NFS.nu. Vet inte exakt vilket fabrikat men dom har funkat fint på min bil. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.