|
|
|
|---|---|
jimper |
Hittade en effektbox till diesel bilar via en länk från BMW Powers sida. undrar ifall någon har någon erfarenhet av en sådan och om det är värt pengarna. har funderat på att köpa en sådan men det skulle vara kul å höra lite synpunkter från någon som testat. KCR Diesel power |
|
jag kan bara ge den lovord... mycket bra investering som gör en otrolig skillnad på effekt och temprament på dieseln. Sök lite på "kcr" det finns mängder att läsa om den. Men jag kan varmt rekomendera den. Diesel-räsern sparar till Breyton Inspiration 9x19" |
|
jimper |
Det låter toppen. då är det bara till å investera. Tack |
| har hört att man halverar turbons livslängd. | |
|
dieseldoft: av vilken anledning? och skulle nu turbon haverera och inget annat händer så kostar en utbytes på gik knappt 4000:- kcr-boxen kostar mer än det... Diesel-räsern sparar till Breyton Inspiration 9x19" |
|
|
dessutom 14 dagars nöjd kund garanti! Du betalar chip + ev montering, testar 14 dagar, är det inget för dig få du pengarna tillbaka! Bra va! Göran dieselmeken Lindgren Turbon håller, ingen oro för det, det som klipper turbon är "sportluftfilter" som är misskötta, mao saknar olja..... |
|
|
Dieselmeken Ursäkta en okunnig... men varför förstörs turbon om man inte använder olja? Är det för att ett sportfilter är "grövre" och utan olja så kan större/fler partiklar åka igenom? Polarbear |
|
|
har använt kcr box på en bil jag hade dock ingen bmw diesel men jag kan bara säga att skillnaden var som natt och dag när den var rätt inställd. mycke mer o köra med och effekten kom på lägre varv dessutom man slapp ju varva i onödan. |
|
| henell, du har själv svarat på frågan!!! | |
| Jag upplever att automatlådan inte riktigt är med på att ha KCR-trimmet. Det blir inga oförutsedda växlingar utan trimmet. Jag var ner till Tyskland och testade med bådeoch. Vid 150 drog bilen 0,65. utan trim och och det blev inte mindre med trim. Visst! Den blir piggare men jag tror att grejerna håller längre utan. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.