|
|
|
|---|---|
|
Någon som kan vikten, vridet samt övriga spelande parametrar till en z3 M-roadster? Ställer man upp en m5 3.8 liters mot en z3 m-roadster på 402 m, lika duktiga förare vem tar hem segern? Lika bra att veta det innan jag drar mot min kompis nya Z3:a. tackar! | |
|
Hej, allt detta är från hanboken; Vikt: 1445 kg Vridmoment: 350nm @ 3250 rpm Hästkrafter: 321hk @ 7400 rpm 0-100: 5,4 sek Stående kilometer: 24,4 sek /eFx |
|
|
0-100 km/h skall inte M5'an vinna om båda förarna är duktiga, men på 402 m blir det nog jämnare... roadZter |
|
|
Låter som om jag får ge det ett försök iaf. om det skiter sig så får det bli rullande start ifrån 100 knyck. då ska det åkas. tackar för svaren |
|
| Liten fråga som säkert kan svaras på av er. Är det inte vanos i 3.8 M5:an? är det enda som skiljer 3.6:an och 3.8:an volymen? vad mer är gjort på motorn? är insug, avgassystem, spridare, topp m.m lika? | |
|
Robbbin: I din användarprofil står det att du ägt en Z3 M Roadster, borde du inte veta prestandan då? ;) roadZter |
|
| ooops :o) | |
|
nix, har aldrig ägt nån sån. min kompis som har skrivit i så fall.min första bmw är den jag äger nu. körde cossie innan. tar bort det nu om jag bara hittar skiten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.