|
|
|
|---|---|
|
saken är att jag precis monterat ur en 87:an 325 motor o satt dit en 88:an maskin istället, komplett med kabelhärva box från 88:a, även kylarstystemet då det skiljer fårn 87. lite diverse slangar skilde sig också.. men nu till frågan.. skiljer det något i elektroniken i desaa maskiner? bilen startade på direkten o gick fin fint.. men varvräknare fungerar ej..-( vet att varvrälnaren fungerade inna den demont på 88:an. dock vet jag ej om varvräknare har fungerat i denna bil innan som 88:ans motor monterades. har en ny insrumenthus från 88:a som jag ska prova på.. men någon som har lite hum om det hela? o kan ge mig lite tips.. tacksam för svar.. /NoFear | |
|
bytte intrumentet idag. varvräknaren fungerade ändå inte? någon som har några tips? eller var jag kan börja felsöka,,, /NoFear |
|
|
På 88 boxen har du vid stift 28 en svart kabel som ger varvräknarsignal. Upp till 87 var varvräknaren kopplad antingen till tändspolen eller direkt till boxen. Tror det är stift 6 och en blå/svart kabel och en bit ifrån sitter ett kontaktstycke där den byter färg till svart och sticker iväg genom panelen till varvräknaren. Så kika efter den och se hur den är kopplad. /Per |
|
|
Är nog inte riktigt vaken, stift 6 är det på 88'a boxen /Per |
|
|
Hej igen.. har kollat lite. som jag fattar det så det som inte stämmer öäverens med varandra är "kontakten" mellan motorkabelhärva o bilenskabelhärva i motorutrymmet. har jag rätt? då borde det bara väl o skifta pltas på en stift för att få det att fungera? men då är frågan vilka är det? dvs vilken stift på motorkabelhärvan på 88:an o sen motsvarande på bilens kabelhärva från 87.. som du skrev ovan. pratade du om själva boxen nu eller? dvs databoxen.. min ekonomimätare fungerar ej.. men det spelar ingen större roll...:-) /NoFear |
|
| Du måste stifta om kablarna till varvräknaren jag har haft samma problem,men om du har elschema på -87 o -88án så ser du vilka kablar du måste stifta om | |
|
D_man: jag har ju tyvär inte det..:-( därför frågade jag om någon kunde hjälpa mig här.. du råkar inte minnas det? eller har du schema kanske? /NoFear |
|
| har samma problem satte 325 motor i min 320, nu funkar inte heller min varvräknar och ekonomi! | |
|
Någon!? /NoFear |
|
|
Jag saknar elschema, behöver veta vilken kabel på mitt instrumenthus som varvräknaren ska kopplas in på (Jag har en 320i -84) |
|
|
Återupplivar en gammal tråd. Sitter med samma problem dom andra i denna tråd, nån som fick till varvräknaren och som vill dela med sej av hur ni gjorde? /Balta |
|
| jag kopplade in den på den enda svarta kabeln där bak | |
320_e30 |
Tjena Gott folk. Tänkte bara Uppdater mig lite, har en 320 87som jag ska Stoppa i en 325a motor av 88 årsmoddel. men det jag inte fattar Riktigt, Kabelhärvan går den o dela, Alltså mellan motorrummet o kupen, eller Hur stor e Kabelhärvan, och var kopplar man in den????????????? Anders"! |
|
Någon som kan förklara en sista gång hur man får igång varvräknaren o ekonomimätaren om man bytt motor..fattar inte riktigt.. är det stift 6 på boxen som ska dras till en annan kabel?? men vilken isåfall??? \\Jesper |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.