|
|
|
|---|---|
|
vad har ni för erfarenheter av e30 i mkt fuktigt väder? idag t.ex hade den knappt någon tomgång... fick motorstopp 3 ggr... har hänt tidigare, speciellt när bilen stått ute i regn ett tag... | |
|
Min bilir lite smått sur när det är fuktigt ute. Märker dirket på morgoen om det har varit regn på natten. Tomgågen står alltid stabilet men den blir lite småryckig får jag för mig iaf. Fast jag tror bilen är ganska lik mig ingen av oss gillar och vara ute i regn väder. Mvh Teres |
|
|
Ingenting faktiskt flrutom att den gärna bljuder upp till dans då och då :) ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
sjekk den svarte kontakta på venstre side av motoren. Ledningene fra dysene + de to temp. følerene går ned dit.Hender det legger seg litt irr og dritt der som gjør at bilen oppfører seg merkelig under fuktig vær.Hadde samme problem på min 88 325 og den er like kvass i sol som i regn nå;) |
|
| Ingen som är hemma i det där språket och har lust att översätta till ett mer läsligt språk =) | |
svintoleffe |
Teres. jag har ju sett hur sur du är när dte regnar så, ingen trevlig syn eller. Skratt, själv var jag så trött så. Leffe |
Aldric |
Jonsson; Kolla den svarta kontakten på vänster sida motorn. Ledningarna från munstyckerna (fråga mig inte vilka han snackar om .. ;)) + dom 2 temp-givarna går ner dit. Händer att det letar sig ner lite skit och bös som gör att bilen uppför sig märkligt när det är fuktigt väder. Hade samma problem på min 88 325 men nu är den lika vass vare sig det är sol eller regn ;) Nåt i den stilen .. *S* :) |
|
svintoleffe: hehe ja min bil och jag passar bra i hopp. Den vill stå i ett garage när det regnar, och jag vill gömma mig i en soffan och inte gå ut =) ja precis lika vara ju golfen tycket inte heller om när det var fuktigt ute. Två olika märken men beter sig precis lika när det är fuktigt ute =) Man kan ju börjar undra om dom har ett litet samvete eller nått. hehe |
|
| har ingen e30 men min e21 är lika vägrar bestämt att starta då häller man bara en skvät bensin i luftfiltret sen startar den så fint så | |
| Aldric: Tack ska du ha! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.