AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
1.423

Bilen blir kaftlös...

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Har fått ett problem med min 750.När jag ligger på jämn gas tex 2000 varv/m så dröjer det inte länge förrän motorn går ner i ett lägre register.Den blir totalt kraftlös,Bara bölar även när jag gör kickdown,Men så fort jag släpper upp gasen verkar det som den får nytt liv igen,svarar precis som den ska och sticker iväg som en raket,för att snart på nytt bli totalt orkeslös..Någon som tror sig veta vad felet kan vara..

//Pegasus.

En gång provkörde jag en Saab,därför kör jag BMW idag.
Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Ingen som har några ideer??

//Pegasus.

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Låter som den får taskigt med luft.Gör den likadant vid stillastående och att du varvar.
Kan ju även vara bränsle luft blandning.
Paap hade ett utmärkt inlägg om att göra bilen strömlös,börja där annars kan det va bra att mäta upp luftmängndmätarna.
Mvh Dic.

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Ja den blir likadan om jag varvar stillastående ,men jag måste hålla jämna varv ca 2000/m.Det kommer oftast då jag gjort kickdown och kört på lite.En rådde mig till att byta lamda,en annan tyckte jag skulle byta bränslepumparna,men ska man prova allt så kostar det ju skortan.

//Pegasus.

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Skumt!
Bränslepumparna går ju att testa trycket på ganska enkelt och inte så dyrt vad jag förstått,Lambda köpte jag av Per på ECP för 450: om det kan hjälpa dig,men jag tror ialla fall att göra den strömlös hela processen kan vara en bra start speciellt med/för tändsystemet.Har liknande händelser när mina insugspackningar var slut,speciellt vid kickdown.
Mvh Dic.

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Hej Dic,jag ska göra bilen strömlös i några timmar så får vi se.Jag återkommer i kväll så får vi se om det hänt något, tack så länge..

//Pegasus.

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Nu har jag haft bilen strömlös ganska så länge men det vart ingen skilnad.Verkar nästan som den blir sämre o sämre,suck..

//Pegasus.

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Pegasus!
Om man går bit för bit så borde det funka till slut,har du koll på när bränslefilter byttes?eller koppla ur den ena Lmm så går funktionen över till den andra och går på senaste minnet,kör och gasa och gör likadant med den andra sidan.märkerdu nån skillnad så kan det va på rätt väg.
Mvh Dic.

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Bränslefiltren har jag ingen aning om när dom byttes,kan vara dags för nya,ska koppla loss ena lamdan så får vi se om man märker någon skilnad.Det hela börjar märkas först efter ca 4-5min då motorn blivir varm,skulle jag kanske nämt tidigare..

//Pegasus.

Visa användare
412
ppeellee
BMW M6 -86
pegasus:

Försökte maila dig på din angivna adress men fick mailet i retur.
Här följer mailtexten:

Om din bil går att köra 16 mil till mig i Vara så får du gärna komma ner och prova med div olika delar från skrotade bilar.

Det kan vara lite lurigt att hitta ett sånt fel som du beskriver om man ej har andra delar att prova med.

Mvh

Per Edvinson
Euro Car Parts
Kontor: 0512-33 333
Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Nu är det rätt mail adress,ber så mycket om ursäkt.Mycket hedersamt av dig Per,kommer i veckan."om den går så länge"..

//Pegasus.

Di
828
Dic
850ia 1991
Alpina B6 3,5 kat
Vilket guldläge!
Jag har varit där så försök ta dig dit,massvis med riktiga verktyg och Pers rutin och kunnighet,det kommer att fixa sig.
Mvh Dic.

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Ja det börjar känns hoppfullt nu,killar som Per växer ju inte på träd precis.Jag känner mig mycket tacksam...

//Pegasus.

Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Felet åtgärdat.Passade på att byta stift medan bilen ändå bara stog,när jag tog tag och skulle ha bort den sista tändkabeln
"mot torpeden vä sida"fick jag kabeln i handen & hatten satt kvar på stiftet,tur att grannarna var borta annars hade dom väl undrat vad dom hade för knäpp granne som bara vrålade rätt ut.Gick in och kollade vad nya kablar kostar 6000:- på mekonomen,då ville jag vråla igen..men jag satte tillbaka allt igen med nya stift men med en tändkabel från en annan bil,startade och bilen gick i gång,,på 6 burkar,,Fan tänkte jag,men så fick jag tag på kablar av Per på ecp tryckte dit dom och bilen gick som en dröm igen.Det visade sig att just den tändkabeln som jag ryckt av var aldeles grön ärgad,så man måste ha tur som en tok ibland,hade nog bytt en hel del delar innan man kommit till kablarna annars.

//Pegasus.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.