|
|
|
|---|---|
|
Kan man importera bilstereo? Om man importerar en från till exemepl England eller USA, kommer radion att funka och är de samma uttag? Mvh Mohsen | |
|
Blir strul med radiodelen om du handlar i USA (åtminstone förr...). En annan sak att tänka på är att alla länder inte har rds. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Men om de gäller England? Går det bra då? Mvh Mohsen |
|
Shady |
det funkar bra...tänk bara på att du får betala lite skatt/avgift eller vad det nu är när du tar in saker för över 700 tror jag det var.. men känner du nån i landet du ska importera från kan du ju skicka det till han/henne sen skriver dom värdet på paketet runt 30 euro eller nått.. så brukar jag göra när jag köper dataprylar...funkar klockrent |
|
Nänä, ingen tull inom EU, det är ju en av grundideérna med EU Sök inlägg först, fråga sen! (gammalt BMW-power ordspråk) |
|
Shady |
snackade usa nu (kanske inte skrev det) priserna i england är väl till och med högre än i sverige? ska själv köpa en sterio från usa i veckan halva ca 1/3 av priset i sverige...då kommer frakten till men endå bra pris.. så det vore kul att höra hur det igentligen funkar med radiodelen nån som vet säkert hur det funkar? |
|
Vissa märken är ju mycket billigare i England... i Usa har du ju skämt priser! Varför så mycket lägre? bra med tanke på att kronan är stark men frågan är ju om radion funkar! Mvh Mohsen |
|
Shady |
ingen aning varför dom är så mycke lägre men jag kollade på ebay och hittade företag som sålde den modellen jag vill ha för ca 250 dollar och nypris här i sverige 6.500..går säkert att hitta billigare i sverige än 6.500 men knappast så billigt som 250 dollar |
|
Verkar som om jänkarna kör AM. Behöver ju iofs inte betyda att FM-mottagaren saknas... /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
Shady |
kan stämma att dom kör AM istället.. kolla på tex den här sterion som är till salu på ebay i usa Länk kolla längre ner på Key Features där står det 18 FM/6 AM presets så då borde väl funka... |
|
Fungerar nog men det står inget om RDS. /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
om radion skall funka ska det stå: "European Tuning" Lets you tune to the European interval of .05 kHz. If a receiver has European tuning, it can be used in many countries overseas. All US models will tune to all US FM and AM frequencies. värkar som dom har ett annat FM system. . . |
|
Arnoldo |
Köpte precis en Pioneer DEH 7500 MP3/WMA spelare från USA. Enda nackdelen är att radion tar in bara ojämna frekvenser på FM bandet, ex 105,9 samt att det saknas RDS Det ska tydligen gå att fixa till så att den tar in jämna också. Måste kolla upp det. Men med tanke på att jag betalade bara 30% av priset som de tar i Sverige för samma spelare så tycker jag att det var prisvärt :) Samma gäller för förstärkare priser också. |
|
Det som skiljer är att USA har en annan delning på kanalerna i FM-bandet och inget RDS enligt vårt system. Möjligt att det går att ändra på vissa modeller, annars är det inget bra även om det är billigare priser. Sen använder ju jänkarna sitt AM-band också, massor av lokala stationer, till skillnad från oss. Hur många här brukar lyssna på mellanvåg/långvåg? FP |
|
|
för ett pris på 30% av det svenska, kan jag leva utan radio o RDS så länge mp3 funktionen funkar ;) |
|
|
Nen jag har sett mp3 som går på ca 8000 här för 3000. Frågan är om Radion r så viktig. Men hur kul är de att aldrig kunna lyssna på musik om man glömt nån skiva eller om man är med nån person som kanske itne gillar de man själv lyssnar på! De här ska jag fundera på! Mvh Mohsen |
|
|
Hade en sida med billiga mp3 förut... nån som har tips på USA-sidor med billiga mp3? De ska va nya saker och de ska kunna frakta till Sverige! Mvh Mohsen |
|
Robsarve |
mmxpress.com är tillförlitliga och har resonabla priser. |
|
Hittade en riktigt fin mp3!!!Så som jag har förstått det, funkar alla utländska bil stereos radio i Sverige om de har RDS. Hittade nämligen en jätte fin mp3 med flipfront för £215 exlusive frakt ( ca 200-300 kr). Kalaset går på ca 3400 för en Sony med mp3 4X52 ,CD-växlarstyrning, RDS, färgdisplay OCH fjärrkontroll ,för de makalösa 3400! Hittade den i sverige för ca 6000 kr( de är ju samma stereo). En kompis tipsade mig om sidan pricerunner.se där jag hittade den för ca 4900 inklusive frakt. De är samma stereo och är den mest prisvärda jag sett. frågan är om det är värt att hämta den från England för 1500 kr mindre... Någon nämnde att tullen tar avgifter om varans värde överstiger 700 kr. Hur mycket blir de och måste man betala "extra" moms när man beställer England(så är de väl med USA?) För de är samma stereo jag hittat fast i två olika länder. Har en länk till den på ebay! Länk Och hur blir de med garantin om den går sönder i Sverige. Tar "svenska" Sony på sig ansvaret om den går sönder även om den är import? Med tanke på att den har fabriksgaranti? Vad tycker ni själva om den? Finns en länk ovan Diapee: Vad var det du köpte för något? Vart ifrån?Märke?beg?pris? Mvh Mohsen |
|
Shady |
england blir det inte avgifter från för det är ju inom EU därimot får du pröjsa om du importerar från usa.. men känner du nån i usa så är det ju bara att han beställer sterion får den skickad till sig och ändrar värdet på paketet till 40 dollar eller nått så behöver du inte betala nån avgift (har jag gjort många gånger själv) vet inte riktigt hur det är med garantin men jag vet att när jag handlade hårddiskar och en av dom gick sönder så ville inte Western Digital i sverige ta ansvar för det..dom är väl inte så sugna på att hjälpa till när sakerna inte är köpta i sverige (jag vet samma firma men det verkar vara så) men du kan ju alltid skicka tillbaka den till england/usa igen men då kostar det såklart lite mer i frakt m.m fast en del firmor har ju fri frakt vid reprationer m.m värt att kolla upp |
|
Hela idén med EU är ju fri handel, inga avgifter osv vid import från England. Med lite tur så kan man få europagaranti också, funkar på en hel del märkesvaror inom kameror, video osv. Från USA är det avgifter, tull osv. Att sätta ett lågt varuvärde på paketet är ingen garanti, det händer att tullen öppnar och kollar vilket de har rätt att göra vid misstanke. Bara för att stereon har samma typbeteckning innebär inte att de har samma tekniska specar vad gäller t.ex frekvensdelning på FM-bandet osv. Nu är det inget jätteproblem kanske, vet inte om vi har några stationer med 50Khz delning här, det som skiljer är att stegningen är 100Khz på FM-bandet (ex. 97,1-97,2-97,3 osv istf 97,1-97,15-97,2 osv). Däremot har jänkarna ett annat RDS-system, så stationsnamn, PTY, AF, TA och övriga RDS finesser får man klara sig utan, garantin likaså. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.